OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
IT-bemanning är ett personligt IT-konsultföretag där vi värdesätter den enskilda konsultens egenskaper. Har du de rätta egenskaperna - social, driven och tävlingsinriktad så kan vi ge dig de rätta förutsättningarna för ett roligt och stimulerande arbete som konsult hos någon av våra kunder. IT-bemanning är ett dotterföretag till IT-konsultföretaget Xperta AB och som är specialiserade inom området IT-infrastruktur.
För kunds räkning söker vi en social & kundmedveten supporttekniker för långsiktigt konsultuppdrag hos vår kund på södermalm i Stockholm. Rollen ska tillsättas under Januari 2021
Rollen:
Du kommer att ingå i ett servicedesk team om fyra personer som ger support till företagets ca 200 användare på huvudkontoret samt till ett 30-tal mindre kontor runt om i världen. Som servicedesk-medarbetare supporterar man kundens användare via telefon, mejl, remote och on-site. Servicedesken hanterar både 1:st och 2:nd line ärenden på en bred nivå - allt från lösenordsbyte, hård -och mjukvarusupport, klientsupport och applikationssupport till felsökning av Windows servrar, koordinering och kontakt med 3:e parts leverantörer. Rollen ställer höga krav på service och kundbemötande.
Din profil:
Vi söker dig som har ett par års erfarenhet av IT-support, du har stort kundfokus, tycker om att samarbeta och kommunicera samt tycker om att ge professionell service. Du är lättlärd, flexibel och kan snabbt sätta dig in i nya system och tekniker. Som person är du glad, social och serviceinriktad och har lätt för att samarbeta med andra. Vi ser gärna att du trivs med ett högt tempo och att du kan hantera flera ärenden och processer samtidigt. I denna tjänst lägger vi stor vikt vid personlig lämplighet och att kunna ge god service och ett bra kundbemötande.
För att klara av rollen ska du ha goda, generella kunskaper inom:
- Supportera MS Office 2013/16
- Office 365 och kringliggande tjänster
- Supportera datorer med Windows 7 & 10
- Administration i Active Directory och MS Exchange
- Windows server
- Nätverk
- Felsöka hårdvara och kringutrustning
- Ärendehanteringssystem, Service Now är meriterande
- Svenska och engelska i tal och skrift
Välkommen med din ansökan!
Kontaktpersoner på detta företaget
Niclas Nodby