Supporttekniker, 2 st

Supporttekniker, 2 st

Arbetsbeskrivning

Lunds universitet grundades 1666 och rankas återkommande som ett av världens 100 främsta lärosäten. Här finns cirka 46 000 studenter och mer än 8 000 medarbetare i Lund, Helsingborg och Malmö. Vi förenas i vår strävan att förstå, förklara och förbättra vår värld och människors villkor.


Lunds universitet välkomnar sökande med olika bakgrund och erfarenheter. Jämställdhet, lika villkor och mångfald är grundläggande principer för alla delar av vår verksamhet.




Lunds universitet behöver nu förstärka sin Servicedesk med två erfarna Supporttekniker.

Arbetsuppgifter

Vi söker er som vill arbeta med IT-support av olika applikationer, mjukvara, hårdvara och system. Ni har förmåga att snabbt sätta er in i nya miljöer, system och applikationer. Ni kan hantera flera ärenden samtidigt utan att tappa fokus eller tumma på kvaliteten av leveransen.

Ni kommer att ingå i ett servicedeskteam om tio personer och arbetsuppgifterna består av att ta emot inkommande samtal och mail från våra användare som är både anställda och studenter.

Som medarbetare i servicedesk supporterar ni användare via telefon, mejl och via remote både på Windows- och Mac-datorer.

Kvalifikationer


- Några års erfarenhet av arbete i Servicedesk inom IT-support
- Goda tekniska kunskaper om Windows- och Mac-datorer
- Erfarenhet av managerade arbetsplatsdatorer och skrivare
- Förmåga att självständigt felsöka och åtgärda hård- och mjukvarurelaterade problem via telefon och fjärrverktyg, bl a Teamviewer.
- Kunskaper inom IP-baserade nätverk, trådlös nätverksteknik och skrivarhantering
- Erfarenheter av olika e-postklienter på både Windows och Mac
- Lätt för att lära nya IT-miljöer, system och applikationer
- Känna till och vara bekväm med ITIL, ITSM och ärendehanteringssystem
- Goda kunskaper i svenska och engelska i både tal och skrift
- Ordningsam, strukturerad och initiativtagande
- Flexibel och anpassningsbar efter arbetsbelastning

Meriterande


- God kännedom om Lunds universitet
- Erfarenhet av vanligt förekommande studentsystem
- Erfarenhet av verktyg för utbildning och möte på distans, t ex Teams och Zoom
- Kunskaper av managering av Mac via Casper Suite och JAMF
- Kunskaper av managering av PC via SCCM
- Kunskaper om programpaketering till Mac

Övrigt

Provanställning kan eventuellt komma att tillämpas.

Universitetet tillämpar individuell lönesättning. Ange gärna löneanspråk i din ansökan.

LDC är Lunds universitets gemensamma IT-funktion och ska bidra till en hög kvalitet och effektivitet i universitetets digitalisering, genom att leverera tjänster inom drift och utveckling av applikationer och infrastruktur. Lunds universitet har en gemensam IT-organisation, LDC, och IT-organisationer på fakultets- och institutionsnivå som hanterar de mer verksamhetsnära IT-miljöerna. Vid LDC finns fyra operativa avdelningar och en stabsavdelning.

Vi undanber oss alla kontakter från annonsförsäljare, rekryterings- och bemanningsföretag på grund av statliga upphandlingsregler.

Kontaktpersoner på detta företaget

Tayyebeh Larijani
+46462226303
Mikael Ivarsson
+46462221337
Tayyebeh Larijani
046-222 63 03
Tayyebeh Larijani
046-2226303

Sammanfattning

Besöksadress

PARADISGATAN 2
None

Postadress

PARADISGATAN 2
Lund, 22350

Liknande jobb


25 november 2024

25 november 2024

25 november 2024

2nd line supporttekniker

25 november 2024