Supporttekniker

Arbetsbeskrivning

Dreamwork

Kort om tjänsten
Vi söker en driftig Supporttekniker till Helsingborgs Hamn.

Om företaget
Helsingborgs Hamn är transportnavet för sjö- och landtrafik i norra Europa-en fullservicehamn för containerhantering, bulkgods, RoRo och omlastning till tåg. Hamnen är nationellt prioriterad som logistisk knutpunkt. Hamnen är containerspecialisten. Att vara expert på containerhantering innebär att ha viljan, kunnandet och erfarenheten att ta hand om allt från bananer till stål. Det är människorna i hamnen, lagarbetet, som har bidragit till vår framgång.
I Helsingborgs Hamn AB, som ägs av Helsingborgs stad, arbetar cirka 250 personer. Hos oss finns allt från ekonomer, tekniker, stuveripersonal, säljare, servicepersonal till IT-experter.
Hamnen är också en viktig del av staden, en del av Helsingborgs själ. Välkommen till en av Sveriges bästa, och trevligaste hamnar.


Mer om tjänsten
Som supporttekniker är du IT-avdelningens ansikte utåt och tar emot alla ärenden under dagtid. Du är den första personen i supportledet och försöker att lösa problemen på egen hand. Dina arbetsuppgifter är i huvudsak klienthantering, print och mobiltelefoni. På sikt ska du även kunna supportera våra verksamhetssystem.

Några av de arbetsuppgifter som ingår i rollen är:

• Agera/lösa 1Line supportärenden ex. IT-beställningar, felsökning, problemlösning, supportstöd, förändringar
• Registrera, kategorisera, prioritera ärenden
• Förmedla ärenden vidare för lösning i 2Line/3Line. Internt eller till externa leverantörer
• Bevaka att ärenden blir återkopplade och stängda
• Informera om driftstörningar
• Upprätta ändringsförfrågningar
• Dokumentera och avrapportera ärenden, avvikelser, åtgärder på förbättringar
• Informera enligt rutiner vid driftstörningar och kortare avsiktliga avbrott
• Viss beredskap kan ingå



Din profil
Vi söker dig som har erfarenhet av och grundläggande kunskap om:

• Erfarenhet av Microsoft Windows 7 samt Office 2010/2013
• Kompetens/kännedom om IBM Lotus Notes 8,9, domino, traveler
• Grundläggande kunskap kring skrivare, utskrifthantering, serverkoppling mot nätverk
• Grundläggande kunskap om olika klientlösningar - bärbara, tunna klienter och stationära PC
• Grundläggande kunskap om ITIL och IT-säkerhet
• Erfarenhet av fjärrstyrnings verktyg
• Kännedom om Citrix miljöer


Som person är du serviceinriktad med intresse för problemlösning. Du är initiativrik, analytisk och jobbar strukturerat med dina arbetsuppgifter. Du är kommunikativ med starkt användarfokus.


Ansökan
Välkommen med din ansökan genom att registrera ditt CV och din ansökan på vår hemsida www.dreamwork.se gärna snarast möjligt då urvalsprocessen sker löpande. Har du frågor kan du även maila till rekryteringskonsult Patrik Staaf på e-mail patrik.staaf@dreamwork.com.

Kontaktpersoner på detta företaget

Jenny Persson
042-176608
Frida Ellingsen
0470-745554
Jenny Sini
046-460 23 02
Jenny Sini

Frida Ellingsen
0470-74 55 54
Mahlin Glyré

Måns Persson
0761-45 27 10
Mahlin Glyré
042 - 17 66 11
Patrik Staaf
042-176618
Annika Sjöberg
08-446 47 09

Sammanfattning

Besöksadress

Drottninggatan 1, Helsingborg
None

Postadress

Birger Jarlsgatan 10
Stockholm, 11434

Liknande jobb


26 november 2024

26 november 2024