OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
IT-Resurs AB är ett av Sveriges ledande privatägda bemanningsföretag i IT-branschen.Vi arbetar med uthyrning av IT-konsulter, rekrytering av IT-personal, förmedling och ansvar för IT-specialister samt personalomställningsprojekt.Företaget omsätter ca 200 MSEK och har drygt 300 anställda medarbetare runt om i landet.IT-Resurs AB ingår i Resurs-gruppen, en av Sveriges snabbast växande bemanningskoncerner, tillsammans med Resurs Bemanning AB och Resurs Care AB.Läs mer om oss på www.itresurs.se. Vi söker en helpdesk/supporttekniker som kan börja omgående.Du skall ha minst ett års erfarenhet av att ha arbetat som helpdesk eller supporttekniker. Dina arbetsuppgifter kommer att bestå av att ge support till användare avseende mjuk och hårdvara per telefon och remote.Du kommer även att hjälpa till på närservice avdelningen med nyinstallationer av både datorer och handdatorer.Vid dessa installationer görs personliga inställningar hos respektive användare t.ex. synkning av telefon/PDA.Körkort och bil krävs eftersom kunden är utspridd på ett stort område i Sandviken och Gävle. Arbetsbeskrivning - Svara på inkommande samtal till helpdesk, ta emot felanmälan och beställningar från användare - Att registrera ärendena i ett ärendehanteringssystem - Att utföra grundläggande felsökning och felavhjälpning - Att prioritera ärenden - Att skicka ärenden vidare till rätt 2:nd line - Att informera användare om status på ärendet - Att ansvara för att olösta ärenden eskaleras - Att ansvara för att alla ärenden avslutas efter lösning - Målet är att 80 % av ärendena skall lösas på detta sätt Kunskaper - Erfarenhet av Win 98, Win 2000 och XP - Erfarenhet av Officepaketet - Kunna av att installera och felsöka datorer - Ha god social förmåga att hantera kundrelationer på bra sätt.Tjänsten skall tillsättas omgående så vi ser fram emot din ansökan snarast möjligt!