OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Nu har du chansen att ta ytterligare ett steg uppåt i karriären. För kunds räkning söker vi en lösningsorienterad supporttekniker.
Funktionsbeskrivning
Gruppen jobbar som en 1:a och 2:a linjens support mot vår kunds företagskunder med datanät- & SIP-telefonitjänster. Arbetet innebär direkt kundkontakt vid felanmälan och support men även mycket kontakt med andra avdelningar inom företaget.
Du kommer att ha direktkontakt med kundens företagskunder. Tjänsten omfattar följande:
Felsökning, kontroll och analys av inkomna ärenden.
Återrapportering av lösningar mot slutkund.
Tätt samarbete med kunds teknik- och säljorganisationer.
Denna tjänst innebär att du blir anställd av Centric utifrån en individuell lönesättning, men jobbar på plats ute hos kunden.
Personliga egenskaper
Vi söker dig som tycker om kundkontakter och problemlösning. Du skall vara tekniskt intresserad och ha mycket god datorvana. Som person är du social och driven och villig att lära mycket på kort tid. Du skall vara ambitiös och metodisk och ha ett genuint intresse för datanät och felavhjälpning.
Erfarenhet
Vi ser gärna att du har erfarenhet av att jobba mot kund, gärna från helpdesk eller support.
Du bör även sedan tidigare ha:
Goda nätverkskunskaper, även felsökning av detta.
Cisco kompetens
Erfarenhet av routing.
Felsökning efter OSI-modellen
Vi kan erbjuda
På Centric får du de verktyg du behöver för att nå dina mål. Vi erbjuder alla våra konsulter kvalificerade utbildningar och certifieringar inom den senaste tekniken. Vi tycker nämligen att våra medarbetare hela tiden ska fortsätta att utvecklas. Därför erbjuder vi dig möjligheten att lägga upp en individuell utbildningsplan, där vi bekostar såväl studiematerial som själva certifieringarna. Under din utveckling kommer vi matcha din kompetens mot rätt uppdrag i takt med att du avancerar.
Vi med många tycker att vi är Sveriges skönaste bemanningsföretag och vi arbetar aktivt med att utveckla såväl vår interna gemenskap som våra externa nätverk. Därför genomför vi regelbundet spännande aktiviteter där du som konsult får möjlighet att träffa och umgås med dina kollegor under roliga och avslappnande former.
Vi är alltid intresserade av att få kontakt med positiva och engagerade IT-filurer, så skicka in din ansökan redan idag! Vi behandlar alla ansökningar löpande och tar gärna emot dig på en intervju om din ansökan passar något av våra uppdrag.
Har du några frågor kring tjänsten? Kontakta Sara Johansen på tfn: 08-50122102.
För att söka tjänsten, gå in på http://www.centric.eu/SE/Default/IT--Finance/Lediga-tjaenster?jobId=2229
Centric Professionals är ett bemanningsföretag med över 230 konsulter anställda i Stockholm, Göteborg och Malmö. I Europa har Centric mer än 5000 anställda. Vi specialiserar oss på bemanning, rekrytering och förmedling av tjänster inom IT, ekonomi och administration.
Som konsult hos oss har du möjlighet att ständigt bygga vidare på din karriär; plugga till certifikat som är giltiga över hela världen, skaffa dig erfarenheter genom intressanta kunduppdrag och arbeta med utmanande projekt. Vi är självklart ett auktoriserat bemanningsföretag och följer givetvis gällande kollektivavtal tecknat mellan Almega bemanningsföretagen och Unionen.
Centric - connect. engage. succeed.
Kontaktpersoner på detta företaget
Sanna Dorielle
073-3571793
Konsultchef Åsa Åkerlind
0733571792
Konsultchef Sara Johansen
0735159356
Sanna Dorielle
073-3571793
Mikael Wikström
0733-571798
Konsultchef Linda Hansen Gjerling
0734-159369
Konsultchef Sara Dahlström
0768-696495
Konsultchef Carmen Stockman
0734159358
Cecilia Beckman
0734159355
Konsultchef Alexander Adolfson
0721775229