Supporttekniker

Arbetsbeskrivning

Verksamhetsbeskrivning
IT-stöd ska arbeta för ett professionellt, kostnadseffektivt, modernt och användarvänligt datorutnyttjande vid Örebro universitet. I detta ingår bland annat att svara för expertkunskap när det gäller support, IT-säkerhet, datanät samt anskaffning och utveckling. Arbetet inom IT-stöd är i hög grad serviceinriktat och vi fäster stor vikt vid dina personliga egenskaper. Vi ser gärna att du har helhetsperspektiv på den verksamhet vi bedriver.
IT-stöds verksamhet är organiserad i fyra områden: Support, drift och förvaltning, utveckling och anskaffning samt säkerhet. Här arbetar systemutvecklare, supporttekniker, systemtekniker och IT-säkerhetssamordnare.

Arbetsuppgifter
I arbetet ingår support till anställda och studenter, bland annat bemanning av vår servicefunktion för IT-frågor, dokumentering av ärenden samt kvalitetsuppföljning.


Utbildning/Erfarenhet
För anställning som supporttekniker söker vi dig som är en bra problemlösare och har omfattande kunskaper kring datorer, nätverk, operativsystem och vanligt förekommande programvaror. Du skall också vara serviceinriktad med ett trevligt uppträdande mot våra kunder. Vi ställer krav på gymnasieutbildning . Goda kunskaper i engelska krävs. Erfarenhet från serviceinriktat arbete är meriterande.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Örebro universitet
  • 1 plats
  • Heltid
  • Publicerat: 17 juli 2007
  • Ansök senast: 10 augusti 2007

Liknande jobb


20 augusti 2010

Säkerhetsarkitekt

21 augusti 2010

Specialist Applikationssäkerhet

21 augusti 2010

23 augusti 2010