Supporttekniker

Arbetsbeskrivning

Avdelningen för IT-tjänster, UNIT, är en modern organisation inom Linköpings universitet som aktivt stödjer olika verksamheter med effektiva IT-tjänster. Vi utvecklar, underhåller och levererar gemensamma system, kommunikation och datasäkerhet. Vårt mål är att skapa nytta för kunder och användare, i första hand på Linköpings universitet, men vi har även kontakter med andra universitet, högskolor och landsting. UNITs Kundsupport består av två delar som har ett nära samarbete: UNITs Kundcenter som ger epost- och telefonsupport till universitetets anställda och studenter samt på-plats-supporten med supporttekniker som arbetar på institutioner och avdelningar över hela universitetet. ARBETS- OCH ARBETSPLATSUPPGIFTER Ditt huvudsakliga arbete kommer att vara "på - plats - support" hos flera av UNITs kunder. Arbetet kommer delvis att utföras på Campus Norrköping. I din roll som supporttekniker kommer du att fungera som en internkonsult, varför det är viktigt att du är van att ta eget ansvar, trivs med kundkontakter och ser en utmaning i att lösa komplicerade tekniska problem. I jobbet ingår att ge IT-support till anställda omfattande hårdvara, olika operativsystem, e-post, nätverkskopplingar, applikationer samt kringutrustning såsom skrivare mm. Då många av våra kunder arbetar i en heterogen datormiljö kommer du att arbeta med stöd till användare av framförallt PC men även Mac, UNIX och tunna klienter (SunRay). Vi har ett stort antal datorer som är domänanslutna och ser därför gärna att du har erfarenhet av en sådan miljö och är van att arbeta via telefon och fjärrstyrning. KVALIFIKATIONER Gymnasiekompetens eller motsvarande. Du har erfarenhet av supportarbete i en heterogen miljö samt med domänanslutna datorer (fjärrsupport). Dokumenterad erfarenhet av IT-supportarbete är ett krav. Kunskaper om universitetets organisation och datormiljö samt relevant IT-utbildning och certifieringar i Microsofts produkter är meriterande. Du är en konstruktiv problemlösare med öppen och positiv inställning, du är bra på att samarbeta med andra, kommunicera och är serviceinriktad. Det är också viktigt att du har förmågan att arbeta under press då det stundtals är hög arbetsbelastning. LiU ska fortsätta att utvecklas som en attraktiv och kreativ arbetsplats som präglas av lika villkor och arbetar därför aktivt för jämställdhet och mångfald. Flertalet av våra supporttekniker inom avdelningen är män, därför ges kvinnor företräde vid tillsättning av denna anställning, vid i huvudsak lika meriter i övrigt

Sammanfattning

Liknande jobb


5 december 2023

5 december 2023

27 november 2023