Supporttekniker

Arbetsbeskrivning

Avdelningen för IT-tjänster, UNIT, är en modern organisation inom Linköpings universitet som aktivt stödjer olika verksamheter med effektiva IT-tjänster.Vi utvecklar, underhåller och levererar gemensamma system, kommunikation och datasäkerhet.Vårt mål är att skapa nytta för kunder och användare, i första hand på Linköpings universitet, men vi har även kontakter med andra universitet, högskolor och landsting.UNITs Kundsupport består av två delar som har ett nära samarbete: UNITs Kundcenter som ger epost- och telefonsupport till universitetets anställda och studenter samt på-plats-supporten med supporttekniker som arbetar på institutioner och avdelningar över hela universitetet.

LINKÖPINGS UNIVERSITET

ledigförklarar en anställning som

Supporttekniker

med placering vid Avdelningen för IT-tjänster

Arbetsuppgifter: Ditt huvudsakliga arbete kommer att vara "på - plats - support" hos flera av UNITs kunder.Arbetet kommer delvis att utföras på Campus Norrköping.I din roll som supporttekniker kommer du att fungera som en internkonsult, varför det är viktigt att du är van att ta eget ansvar, trivs med kundkontakter och ser en utmaning i att lösa komplicerade tekniska problem.I jobbet ingår att ge IT-support till anställda omfattande hårdvara, olika operativsystem, e-post, nätverkskopplingar, applikationer samt kringutrustning såsom skrivare mm.Då många av våra kunder arbetar i en heterogen datormiljö kommer du att arbeta med stöd till användare av framförallt PC men även Mac, UNIX och tunna klienter (SunRay).Vi har ett stort antal datorer som är domänanslutna och ser därför gärna att du har erfarenhet av en sådan miljö och är van att arbeta via telefon och fjärrstyrning.

Kvalifikationer: Gymnasiekompetens eller motsvarande.Du har erfarenhet av supportarbete i en heterogen miljö samt med domänanslutna datorer (fjärrsupport).Dokumenterad erfarenhet av IT-supportarbete är ett krav.Kunskaper om universitetets organisation och datormiljö samt relevant IT-utbildning och certifieringar i Microsofts produkter är meriterande.Du är en konstruktiv problemlösare med öppen och positiv inställning, du är bra på att samarbeta med andra, kommunicera och är serviceinriktad.Det är också viktigt att du har förmågan att arbeta under press då det stundtals är hög arbetsbelastning.

LiU ska fortsätta att utvecklas som en attraktiv och kreativ arbetsplats som präglas av lika villkor och arbetar därför aktivt för jämställdhet och mångfald.

Flertalet av våra supporttekniker inom avdelningen är män, därför ges kvinnor företräde vid tillsättning av denna anställning, vid i huvudsak lika meriter i övrigt

Upplysningar: Linköpings universitet (LiU) deltar i ett försök med avidentifierade ansökningshandlingar.Syftet med försöket är att pröva om och på vilket sätt metoden bidrar till ökad mångfald.För att undersöka hur representationen av personer med utländsk bakgrund ser ut i rekryteringsprocessen måste LiU lämna uppgift om sökandens personnummer till Statistiska centralbyrån (SCB).SCB kommer att behandla personnummer på sådant sätt att identiteter inte kan röjas.Genom att lämna personnummer samtycker sökande till att personuppgifter behandlas enligt ovanstående ändamål.

Sammanfattning

Liknande jobb


20 augusti 2010

Säkerhetsarkitekt

21 augusti 2010

Specialist Applikationssäkerhet

21 augusti 2010

23 augusti 2010