Supporttekniker, 2nd line

Arbetsbeskrivning

Till vår kund, som är en av Sveriges största telecomoperatörer, söker vi nu en supporttekniker 2nd line. Anställningen börjar hos PEAK, men kommer senare att gå över till kunden.

Huvudsakliga arbetsuppgifter
- Teknisk support, 2nd line - via telefon och ärendehanteringssystem
- Supportera privat- och småföretagskunder
- Delta i produktutveckling och stödsystemsfunktioner

Din profil
Du som söker denna tjänst har arbetat med IT-support tidigare, har en god teknisk kunskap samt erfarenhet av att lösa inkommande ärenden självständigt och effektivt. Du triggas av att lösa problem och gör alltid ditt bästa för att hjälpa användarna.

Som konsult hos PEAK är (förutom din tekniska kunskap), din sociala kompetens väldigt viktig. Vi är ett glatt och positivt företag och våra konsulter uppskattas högt av våra kunder. För att kunna bli en PEAK:are är det därför viktigt att du trivs med att ha kontakt med människor, har en god känsla för service och agerar professionellt i alla situationer.

Liksom alla våra konsulter ser vi att du är ansvarstagande, engagerad, noggrann och flexibel.

Önskade kvalifikationer
- Du har kunskap om nätverk, tcp/ip, datorer, routrar, modem, windows, osx
- Du har kunskap om produkter som adsl, lan, mobilt bredband, voip, stadsnät, epost, säkerhetspaket
- Du har gärna akademisk läggning/bakgrund och god förmåga för analys och slutsatsdragande
- Du behärskar både svenska och engelska, då tjänsten innebär mkt kundkontakt.
- Har du erfarenhet från annan operatör inom kundtjänst/support så är det ett stort plus - men det är inget krav.

Tjänsten innefattar visst skiftarbete för att täcka kundens öppettider, vilket innnebär vardagar kl. 7-20 och helger kl. 9-15.

Vi ser gärna kvinnliga sökande, för att jämna ut könsfördelningen.

Vi kan erbjuda
På PEAK får du de verktyg du behöver för att nå dina mål. Vi erbjuder alla våra konsulter kvalificerade utbildningar och certifieringar inom den senaste tekniken. Vi tycker nämligen att våra medarbetare hela tiden ska fortsätta att utvecklas, även om de har några år på nacken. Därför erbjuder vi dig möjligheten att lägga upp en individuell utbildningsplan, där vi bekostar såväl studiematerial som själva certifieringarna.

Vi med många tycker att vi är Sveriges skönaste bemanningsföretag och vi arbetar aktivt med att utveckla såväl vår interna gemenskap som våra externa nätverk. Därför genomför vi regelbundet spännande aktiviteter där du som konsult får möjlighet att träffa och umgås med dina kollegor under roliga och avslappnande former.

Har du några frågor kring tjänsten? Kontakta Sara Johansen på tfn: 08-50122102.

För att söka tjänsten, gå in på http://intern.peak-bemanning.se/hjem/Sokjobb/JobDetails/tabid/50/language/sv-SE/Default.aspx?CommissionId=2231&SkillId=0&LocationId=0


PEAK är ett bemanningsföretag med över 220 konsulter anställda i Stockholm, Göteborg och Malmö. Vi specialiserar oss på bemanning, rekrytering och förmedling av tjänster inom IT, ekonomi och administration.
Som konsult hos oss har du möjlighet att ständigt bygga vidare på din karriär; plugga till certifikat som är giltiga över hela världen, skaffa dig erfarenheter genom intressanta kunduppdrag och arbeta med utmanande projekt. PEAK är ett ekonomiskt oberoende, privatägt företag. Vi följer gällande kollektivavtal från Unionen och är självklart ett auktoriserat bemanningsföretag.

PEAK - BETTER IS ALWAYS POSSIBLE!

Kontaktpersoner på detta företaget

Konsultchef Alexander Adolfsson
0721-775229
Rekryterare Sanna Dorielle
08-50122107 073-3571793
Rekryterare Mikael Wikström
0733-571798
Konsultchef Sara Dahlström
0768-696495
Konsultchef Sara Johansen
08-50122102
Konsultchef Johanna Valtersson
0734-159366
Konsultchef Stefan Cumtell
0733571791
Regionchef Josefine Övegard
0733-571795
Konsultchef Per Nobäck
0734-159360
Konsultchef Emilie Englund
031-7578001

Sammanfattning

  • Arbetsplats: PEAK-IT AB SOLNA
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Publicerat: 21 januari 2013

Besöksadress

Parkvägen 2A
SOLNA

Postadress

Parkvägen 2A
SOLNA, 16935

Liknande jobb


QC support admin

QC support admin

20 december 2024

Technical Support till Micropower

Technical Support till Micropower

20 december 2024

20 december 2024