OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Är du en IT-begåvning och problemlösare som brinner för att hjälpa användarna med deras IT-problem? Då ska du läsa resten av denna platsannons.
Huvudsakliga arbetsuppgifter
Som supporttekniker kommer du att vara anställd av PEAK men arbetet kommer att vara förlagt ute hos någon av våra kunder. Uppdragen hos kund varar normalt ca 6 månader, därefter matchar vi dig mot ett nytt uppdrag och du får komma ut till en ny kund. I rollen som supporttekniker kommer du att arbeta med support framför allt via telefon och mail.
Din profil
Vi söker dig som har arbetat i servicedesk i några år, antingen med first- eller second line support.
Vi ser att du har god erfarenhet av Windows, Officepaketet, Active Directory, Citrix, samt något ärendehanteringssystem. Du har grundläggande teknisk kunskap och erfarenhet av att lösa inkommande ärenden självständigt, via remote desktop eller på plats. Har du erfarenhet av ITIL är detta ett plus.
Tjänsten kräver att du behärskar svenska i tal och skrift. Även körkort är ett krav.
Viktiga egenskaper är att du är utåtriktad och affärsmässig. Du ser problem som en utmaning. Arbetet ställer stora krav på servicemedvetenhet för att ta till sig användarens problem och kunna hjälpa till på ett tydligt och pedagogiskt sätt.
Du som söker är en problemlösare ut i fingerspetsarna - både i praktiken och i teorin, och kan arbeta både självständigt och tillsammans med dina medarbetare för att lösa de problem som dyker upp. Som alla våra konsulter ser vi att du är ansvarstagande, engagerad, noggrann och flexibel.
Som alla våra konsulter ser vi att du är ansvarstagande, noggrann och flexibel. Du är positiv, engagerad och drivande i din roll på företaget och eftersom varje kunds IT-miljö är unik, har du förmågan att snabbt sätta dig in i olika miljöer och arbetsuppgifter.
Vi kan erbjuda
På PEAK får du de verktyg du behöver för att nå dina mål. Vi erbjuder alla våra konsulter kvalificerade utbildningar och certifieringar inom den senaste tekniken. Vi tycker nämligen att våra medarbetare hela tiden ska fortsätta att utvecklas. Därför erbjuder vi dig möjligheten att lägga upp en individuell utbildningsplan, där vi bekostar såväl studiematerial som själva certifieringarna. Under din utveckling kommer vi matcha din kompetens mot rätt uppdrag i takt med att du avancerar.
Vi med många tycker att vi är Sveriges skönaste bemanningsföretag och vi arbetar aktivt med att utveckla såväl vår interna gemenskap som våra externa nätverk. Därför genomför vi regelbundet spännande aktiviteter där du som konsult får möjlighet att träffa och umgås med dina kollegor under roliga och avslappnande former.
Har du några frågor kring tjänsten? Kontakta Johanna Valtersson på tfn: 0734-159366.
För att söka tjänsten, gå in på http://intern.peak-bemanning.se/hjem/Sokjobb/JobDetails/tabid/50/language/sv-SE/Default.aspx?CommissionId=1857&SkillId=0&LocationId=0
PEAK är ett bemanningsföretag med över 220 konsulter anställda i Stockholm, Göteborg och Malmö. Vi specialiserar oss på bemanning, rekrytering och förmedling av tjänster inom IT, ekonomi och administration.
Som konsult hos oss har du möjlighet att ständigt bygga vidare på din karriär; plugga till certifikat som är giltiga över hela världen, skaffa dig erfarenheter genom intressanta kunduppdrag och arbeta med utmanande projekt. PEAK är ett ekonomiskt oberoende, privatägt företag. Vi följer gällande kollektivavtal från Unionen och är självklart ett auktoriserat bemanningsföretag.
Kontaktpersoner på detta företaget
Konsultchef Alexander Adolfsson
0721-775229
Rekryterare Sanna Dorielle
08-50122107
073-3571793
Rekryterare Mikael Wikström
0733-571798
Konsultchef Sara Dahlström
0768-696495
Konsultchef Sara Johansen
08-50122102
Konsultchef Johanna Valtersson
0734-159366
Konsultchef Stefan Cumtell
0733571791
Regionchef Josefine Övegard
0733-571795
Konsultchef Per Nobäck
0734-159360
Konsultchef Emilie Englund
031-7578001