Supporttekniker, 2nd line

Arbetsbeskrivning

Till vår kund, som är en av Sveriges största telecomoperatörer, söker vi nu en supporttekniker 2nd line. Anställningen börjar hos Centric, men kommer senare att gå över till kunden.

Huvudsakliga arbetsuppgifter
Teknisk support, 2nd line - via telefon och ärendehanteringssystem
Supportera privat- och småföretagskunder
Delta i produktutveckling och stödsystemsfunktioner

Din profil
Du som söker denna tjänst har arbetat med IT-support tidigare, har en god teknisk kunskap samt erfarenhet av att lösa inkommande ärenden självständigt och effektivt. Du triggas av att lösa problem och gör alltid ditt bästa för att hjälpa användarna.

Som konsult hos Centric är (förutom din tekniska kunskap), din sociala kompetens väldigt viktig. Vi är ett glatt och positivt företag och våra konsulter uppskattas högt av våra kunder. Det är därför viktigt att du trivs med att ha kontakt med människor, har en god känsla för service och agerar professionellt i alla situationer.

Liksom alla våra konsulter ser vi att du är ansvarstagande, engagerad, noggrann och flexibel.

Önskade kvalifikationer
Du har kunskap om nätverk, tcp/ip, datorer, routrar, modem, windows, osx
Du har kunskap om produkter som adsl, lan, mobilt bredband, voip, stadsnät, epost, säkerhetspaket
Du har gärna akademisk läggning/bakgrund och god förmåga för analys och slutsatsdragande
Du behärskar både svenska och engelska, då tjänsten innebär mkt kundkontakt.
Har du erfarenhet från annan operatör inom kundtjänst/support så är det ett stort plus - men det är inget krav.

Tjänsten innefattar visst skiftarbete för att täcka kundens öppettider, vilket innebär vardagar kl. 7-20 och helger kl. 9-15.

Vi ser gärna kvinnliga sökande, för att jämna ut könsfördelningen.

Vi kan erbjuda
På Centric får du de verktyg du behöver för att nå dina mål. Vi erbjuder alla våra konsulter kvalificerade utbildningar och certifieringar inom den senaste tekniken. Vi tycker nämligen att våra medarbetare hela tiden ska fortsätta att utvecklas, även om de har några år på nacken. Därför erbjuder vi dig möjligheten att lägga upp en individuell utbildningsplan, där vi bekostar såväl studiematerial som själva certifieringarna.

Vi med många tycker att vi är Sveriges skönaste bemanningsföretag och vi arbetar aktivt med att utveckla såväl vår interna gemenskap som våra externa nätverk. Därför genomför vi regelbundet spännande aktiviteter där du som konsult får möjlighet att träffa och umgås med dina kollegor under roliga och avslappnande former.

Vi är alltid intresserade av att få kontakt med positiva och engagerade IT-filurer, så skicka in din ansökan redan idag! Vi behandlar alla ansökningar löpande och tar gärna emot dig på en intervju om din ansökan passar något av våra uppdrag.

Har du några frågor kring tjänsten? Kontakta Sara Johansen på tfn: 0734-159356.

För att söka tjänsten, gå in på http://www.centric.eu/SE/Default/IT--Finance/Lediga-tjaenster?jobId=2231

Centric Professionals är ett bemanningsföretag med över 230 konsulter anställda i Stockholm, Göteborg och Malmö. I Europa har Centric mer än 5000 anställda. Vi specialiserar oss på bemanning, rekrytering och förmedling av tjänster inom IT, ekonomi och administration.
Vi är självklart ett auktoriserat bemanningsföretag och följer givetvis gällande kollektivavtal tecknat mellan Almega bemanningsföretagen och Unionen.

Centric - connect. engage. succeed.

Kontaktpersoner på detta företaget

Sanna Dorielle
073-3571793
Konsultchef Åsa Åkerlind
0733571792
Konsultchef Sara Johansen
0735159356
Sanna Dorielle
073-3571793
Mikael Wikström
0733-571798
Konsultchef Linda Hansen Gjerling
0734-159369
Konsultchef Sara Dahlström
0768-696495
Konsultchef Carmen Stockman
0734159358
Cecilia Beckman
0734159355
Konsultchef Alexander Adolfson
0721775229

Sammanfattning

Besöksadress

Hamngatan 33
Sundbyberg

Postadress

Hamngatan 33
Sundbyberg, 17266

Liknande jobb


25 november 2024

25 november 2024

25 november 2024

2nd line supporttekniker

25 november 2024