Supporttekniker, 2nd line till ledande aktör

Arbetsbeskrivning

Perido Skills söker en supporttekniker som vill arbeta hos en ledande leverantör av IT-lösningar inom bank och handel med kontor i Stockholm. Företaget där du kommer att arbeta är en av världens ledande leverantörer av IT-lösningar för bank- och detaljhandelsbranscherna och finns idag representerade i mer än hälften av världens länder. Som supporttekniker 2nd line, kommer du främst via telefon att ge support till kunder, servicetekniker och servicepartners samt felsöka och lösa problem som uppstår i både hård- och mjukvara. Du kommer att få arbeta med nya produkter och spännande teknik som är på frammarsch i Sverige. Vi söker dig som har el-tekniska kunskaper samt utmärkta PC-kunskaper avseende både hårdvara och mjukvara. Har du arbetat med kassasystem tidigare så är det väldigt meriterande. Kanske har du arbetat i butik och därigenom fått en vana att reparera kassasystem eller så har du arbetat som servicetekniker för sådana system. Kravprofil - Gymnasieutbildning inriktad på El, tele, eller data - Mycket goda PC-kunskaper både avseende hård och mjukvara. - Erfarenhet av arbete med kassasystem är väldigt meriterande - El-tekniskt kunnande och intresse - Du är en god pedagog och kommunikatör - Du har B-körkort - Du uttrycker dig väl i tal och skrift även på engelska Du är en ansvarsfull och serviceinriktad person som är driven och engagerad i allt du gör. Du är noggrann, ambitiös och professionell och trivs när du får lösa problem.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Perido Skills AB
  • 1 plats
  • Heltid
  • Publicerat: 18 augusti 2009
  • Ansök senast: 17 september 2009

Postadress

Stora Nygatan 27
STOCKHOLM, 11127

Liknande jobb


IT-administratör

IT-administratör

15 november 2024

Digital Workspace specialist/Lead

15 november 2024