OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Swedbank AB, IT Service söker en Supporttekniker till vikariat på 1,5 år
Swedbank IT Service ingår i Swedbank AB med uppgift att aktivt medverka till att öka bankens konkurrenskraft genom att leverera kvalificerade och kostnadseffektiva IT-tjänster med hög kvalitet.För att klara detta har vi idag en av norra europas mest effektiva och moderna dataanläggningar, med mycket höga krav på bland annat tillgänglighet och effektiv IT-utveckling.På Swedbank IT Service arbetar ca 500 medarbetare som drivs av vår vision att ha IT-branschens mest nöjda medarbetare.
Vi behöver nu förstärka vårt supportteam inom Supporten Gallerian, då en av medarbetarna provar andra arbetsuppgifter inom Swedbank.Supporten Gallerian består av 10 supporttekniker som bemannar supportavdelningen vid bankens centralkontor, CK Gallerian i Stockholm.
I din roll som supporttekniker ansvarar du för att lösa olika pc-problem hos de ca 1400 användare som sitter i CK Gallerian.Arbetet utförs via telefon, fjärrstyrning och på plats vid användaren.Förutom nedanstående önskad kompetens ser vi gärna kvinnliga sökande.
Egenskaper/kunskaper/färdigheter för denna roll
.Flera års erfarenhet som supporttekniker
.Mycket god förmåga att snabbt lära dig nya applikationer
.Mycket god kunskap avseende operativsystemet Microsoft Windows XP
.God kunskap avseende ärendehanteringssystem, lämpligen BMC Remedy
.Du skall vara serviceinriktad och sätta kunden i fokus
.Du skall ha god social kompetens då det är viktigt att du kan samverka med andra för att skapa goda relationer
Vid frågor kan du vända dig till
Fackliga representanter
Tillsammans med sparbankerna har koncernen drygt 750 kontor i Sverige.I de baltiska länderna finns ytterligare drygt 290 kontor.I Universum Communications undersökning Företagsbarometern 2005, blev banken Sveriges femte mest attraktiva arbetsgivare bland ekonomistuderande.Swedbank är utsedd till Årets Bank 2005.Läs mer på www.swedbank.se