Supporttekniker

Arbetsbeskrivning

För kunds räkning söker vi nu en Supporttekniker på 50%.Arbetet består till största delen av att ge telefonsupport till företagets kunder.Ärendena kommer in via telefon och mail och det gäller att snabbt kunna sätta sig in i kundens problematik och datamiljö för att sedan kunna ge god support.Många ärenden löser man direkt, andra eskaleras internt till andra personer.Du kommer att ha täta kontakter med företagets utvecklingsavdelning och andra tekniker runt om i Europa vilket kräver god samarbetsförmåga och stort teknikintresse.Som person är lockas du av att nytt och utvecklas.Tjänsten kräver goda kunskaper om datorer, nätverkshantering och exchange.Stort tekniskt intresse och stresstålighet är ett krav.Det är meriterande om du tidigare arbetat med support men det viktigaste är att du har en mycket hög servicekänsla.Du måste också ha mycket god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift på både svenska och engelska.

Sammanfattning

Liknande jobb


20 augusti 2010

Säkerhetsarkitekt

21 augusti 2010

Specialist Applikationssäkerhet

21 augusti 2010

23 augusti 2010