Supporttekniker

Arbetsbeskrivning

Vi söker Supporttekniker till Stadsnät

Stadsnät består av åtta stycken medarbetare och vi behöver nu utöka med ytterligare en Supporttekniker.

Stadsnät ansvarar för fibernät och aktiv utrustning (switchar och routers) i det öppna stadsnätet Wetternet, som finns i Jönköpings kommun. Tjänsteutbudet i Wetternet består av bredband, telefoni och TV till både privat- och företagskunder och tjänsterna levereras över ett fiberoptiskt nät.

Vi kan erbjuda dig ett stimulerande och omväxlande arbete i ett företag som jobbar med några av samhällets viktigaste funktioner och infrastrukturer. Jönköping Energi är inne i en expansiv fas med utveckling och många spännande utmaningar framför sig. Vi söker nu dig som vill vara med i utvecklingen!

Arbetsuppgifter
Du kommer att arbeta med att ta emot ärenden från kunder och våra tjänsteleverantörer via telefon och mail. Du ansvarar självständigt med att samla in tillräckligt med information från kunder för att kunna göra en analys och därefter lösa ärendet, alternativt ta hjälp av våra Stadsnätstekniker. I arbetsuppgiften ingår också att aktivera nya kunder i nätet. Som provisionering, övervakning och felsökningssystem använder du NETadmin.

Din profil
Du har:
högskole- eller YH-utbildning inom datakommunikation/datanätsteknik eller motsvarande
gärna flerårig erfarenhet av stadsnät, telekomoperatör eller stora företagsnät
gärna erfarenhet av att jobba med Alcatel-plattformar och/eller har erfarenhet av serverplattformar och databaser
gärna erfarenhet av NETadmin
B-körkort

Vidare är du är en målinriktad person med sinne för ordning och reda som är beredd att ta ansvar i vårt team. Du har lätt för att samarbeta i en liten grupp, men kan även arbeta självständigt.

Mer information
Välkommen att kontakta Produktchef Lennart Jarl, 036-10 83 55, om du vill veta mer.

Fackliga företrädare är Patric Jönnervik, SACO, 036-10 83 50 eller 070-248 42 10, Tomas Abrahamsson, Vision, 036-10 32 09 eller 0703-96 85 91, och Marcus Jansson, SEKO, 036-10 18 15 eller 0702-50 27 45.

Välkommen med din ansökan senast 2014-01-12. Du skickar den till Jönköping Energi, Stab HR, Box 5150, 550 05 Jönköping eller via e-post ledigajobb@jonkopingenergi.se. Märk din ansökan "Supporttekniker".

Vi undanber oss kontakt med annonsörer och bemanningsföretag i rekryteringen.

______________________________________________________________________________
Jönköping Energi ger 55 000 kunder ljus, kraft, värme, kyla, biogas och öppet stadsnät. Vi är 260 medarbetare och vill vara regionens mest attraktiva arbetsgivare.

Kontaktpersoner på detta företaget

Kommunikatör Linda Svensson
036108331
Kommunikationschef Jessica Alaniesse-Karlsson
036108238
HR-specialist Helen Tholander
036103294
Systemchef Mats Berggren
036108372

Sammanfattning

  • Arbetsplats: JÖNKÖPING ENERGI
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Enligt avtal
  • Heltid/Tillsvidare
  • Publicerat: 20 december 2013

Besöksadress

KJELLBERGSGATAN 3
JÖNKÖPING

Postadress

BOX 5150
JÖNKÖPING, 55005

Liknande jobb


Service desk support

Service desk support

20 november 2024

Supporttekniker - 1st line

20 november 2024

20 november 2024