OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Tjänsten - Supporttekniker Vi söker en supporttekniker till vårt supportteam. Som supporttekniker kommer du vara länken mellan driftavdelningen och våra kunder. Du kommer vara i kontakt med kunder, göra utvärderingar av hårdvara, samt felsöka (nätverks)problem som kan uppstå i samband med IP-telefoni. Du deltar till en viss del i utvecklingsarbetet av Telavox egenutvecklade telefoniplattform. Förkunskaper och egenskaper - Kunskap om nätverk och IP - Förmåga att kommunicera med kunder - Problemlösningsförmåga - Erfarenhet av Unixbaserade operativsystem + Grundläggande insikt i programmering Telavox kommer står för din utbildning IP-telefonispecifika frågor. Vi tror att du är en dator- och nätverksintresserad person som gillar att arbeta med datorer i Linuxmiljö. Vi tror att du relativt nyligen gått ut gymnasiet och söker ett utmanande och utvecklande arbete. Vi förväntar oss därför inte att du har tidigare branscherfarenhet utan söker dig med stor potential och som är villig och lära. Ett gediget tekniskt intresse kombinerat med ett serviceinriktat sätt är viktigt för att trivas i denna arbetsroll. Kort om företag Telavox är en ny, pigg och framgångsrik IP-telefonioperatör. Enligt de senaste mätningarna är Telavox störst i Sverige med 20% av företagsmarknaden. Vi är ett ungt företag och sitter i lokaler i centrala Lund.