OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Atrivo är specialister på förvaltning av komplexa IT-miljöer. Vi erbjuder konsult och rekryteringstjänster framförallt inom områdena Microsoft och UNIX/Linux. Av oss hyr och rekryterar våra kunder bland annat tekniska projektledare , drifttekniker, systemadministratörer och supporttekniker. Till en av våra kunder söker vi en 2nd line supporttekniker. Du kommer att arbeta med att lösa de ärenden som eskaleras i first line. Arbetet utförs via telefonsamtal, e-post samt fjärrstyrning av kundernas datorer. Utöver att lösa problem kommer du också att dokumentera och delge dina kollegor av din kunskap och erfarenhet. Du kommer arbeta i ett team dedikerade för några av våra kunder och det är mycket viktigt att du kan kommunicera tydligt och på ett pedagogiskt sätt. Du har goda kunskaper om Microsofts klient och serverplattform, Active Directory och gärna Citrix. Kunskaper inom SQL och Exchange är meriterande. Vi tror att du har några års erfarenhet av problemlösning på klient och servernivå. Ett gediget tekniskt kunnande och intresse kombinerat med ett serviceinriktat sätt är viktigt för att trivas i denna arbetsroll.