Supporttekniker

Supporttekniker

Arbetsbeskrivning

Södertörns högskola är ett lärosäte i Stockholm som utbildar, forskar och samverkar för en hållbar samhällsutveckling. På högskolan finns drygt 11 000 studenter, cirka 70 program och 270 kurser. Utbildning och forskning bedrivs inom humaniora, samhällsvetenskap, teknik och naturvetenskap. Högskolan erbjuder också polisutbildning och lärarutbildning med interkulturell profil. Mycket av forskningen handlar om frågor som rör Östersjö- och Östeuropaområdet. På Södertörns högskola blandas ämnen, perspektiv, människor och erfarenheter. Här finns de nyfikna och de ifrågasättande, de som söker oväntade kombinationer, utveckling och utmaningar.

Vi söker nu en junior supporttekniker för anställning vid Campus- och IT-avdelningen.

Avdelningen har flera enheter och har till uppdrag att ansvara för högskolans gemensamma servicefunktioner.  
Du kommer att ingå i den enhet som arbetar med högskolans användarnära IT-miljö.  

Arbetsuppgifter 
I arbetsuppgifterna ingår bl.a. att hjälpa personal och student i IT-relaterade frågor, underhålla och installera Mac, PC-datorer samt skrivare och annan kringutrustning. Användarsupport ges på både svenska och engelska.  

Kvalifikationer 


• Erfarenhet av arbete med kundkontakter i supportfrågor
• Minst 1 års erfarenhet av support
• Erfarenhet av support på iPhone
• Goda kunskaper om Windows 7/10 och Mac OS X
• Kunskaper om Office 365, MS Office, Active Directory, TCP/IP och nätverk är meriterande
• Styrkt erfarenhet av systemen Connect2, Teamviewer och Topdesk är meriterande
• Styrkt erfarenhet av att jobba med Jamf och SCCM är meriterande
• Styrkt erfarenhet av Adobe CC och Lotus Notes klient är meriterande
• Behärskar svenska och engelska i tal och skrift
• Erfarenhet av arbete i akademisk miljö är meriterande
 

Som person sätter vi stor vikt att du har du en social förmåga samt agerar utåtriktat och kommunikativt i din interaktion med andra individer. Du besitter en god förmåga att kunna bemöta och samarbeta med olika typer av individer, både inom högskolan och vid externa kontakter. Arbetet ställer höga krav på att du har ett serviceinriktat förhållningssätt. Du är analytisk och inte rädd för att komma med förslag på förbättringar och nya idéer. Vi ser även att du är skicklig på att arbeta med parallella arbetsuppgifter och projekt, samt har en god prioriteringsförmåga.  

Anställningen 
Anställningen är en tillsvidareanställning på heltid. Högskolan tillämpar sex månaders provanställning. Tillträde efter överenskommelse. 

Sista ansökningsdag 2020-03-11.  

Ange löneanspråk i din ansökan.  

Ytterligare upplysningar: 
Enhetschef Robert Jörfalk, tel: 08-608 4472
HR-specialist Anne-Lee Lindgren, tel: 08-608 4018

  


För fullständig information och för att söka denna anställning vänligen klicka in på annonsen via www.sh.se/ledigajobb.

Den aktuella anställningen gäller under förutsättning att anställningsbeslutet vinner laga kraft.

En ansökan som inte är komplett eller inkommer till Södertörns högskola efter sista ansökningsdag kan komma att avvisas.

Södertörns högskola kan komma att tillämpa CV-revision.

Välkommen med din ansökan!

Fackliga kontaktpersoner:
SACO: Antonia Ribbing, tel: 070 -602 87 61, antonia.ribbing@sh.se
ST: Karin Magnusson tel: 08 -608 41 75, karin.magnusson@sh.s
SEKO: Henry Wölling tel: 08 -524 840 80, henry.wolling@ki.se

Södertörns högskola har gjort ett medvetet medieval för denna rekrytering och vi undanber oss därför kontakt med annonssäljare eller andra säljare av rekryteringstjänster.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Södertörns Högskola
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 5 mars 2020
  • Ansök senast: 11 mars 2020

Liknande jobb


25 november 2024

25 november 2024

25 november 2024

2nd line supporttekniker

25 november 2024