OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Verksamhetsbeskrivning
Gemensamma förvaltningens IT- avdelning söker Supporttekniker.
IT-avdelningen har till uppgift att stödja samtliga institutioner och enheter vid Högskolan i Borås avseende IT-stöd.Detta innebär att sköta drift och utveckling av nätverk och datorsystem samt underhåll och nyutveckling av egenutvecklade applikationer.Funktionen är idag bemannad med totalt 19 medarbetare uppdelat på tre team; support, drift och utveckling.
Arbetsuppgifter
Supportteknikern ingår i supportteamet vars uppgift är att bemanna servicedisken, inköp och installation av datorer och datortillbehör, licenshantering samt avdelningsadministration.En stor del av arbetet består i att bemanna vår servicedesk, vilket innebär mycket kontakt med användare via telefon och e-post men också personliga besök.Vidare innebär arbetsuppgifterna att medverka i framtagande av dokumentation samt utvecklandet av rutiner för supportarbetet.
Utbildning/Erfarenhet
För anställningen krävs goda allmänna IT- kunskaper och ett intresse för ny teknik.Vidare ska du ha en god kommunikativ förmåga, serviceanda, vara flexibel och ha initiativförmåga.Du ska kunna utrycka dig väl i svenska och engelska i tal och skrift.God samarbetsförmåga är en nödvändighet.Du bör även ha en akademisk utbildning.
Till ansökan, märkt med dnr., bifogas meritförteckning, betygskopior och övriga merithandlingar den sökande vill åberopa.