Supporttekniker

Arbetsbeskrivning

Högskolan har 12 000 studenter, 600 anställda och omsätter 500 mkr. Vårt moderna campus är beläget i centrala Borås. Forskning och utbildning bedrivs inom profilområdena textil och design, biblioteks- och informationsvetenskap, vård och omsorg, lärarutbildning, ekonomi/informatik samt teknik. Högskolan i Borås värdesätter de kvaliteter som en jämn köns- och åldersfördelning samt etnisk och kulturell mångfald tillför verksamheten.

Högskolan i Borås
Gemensamma förvaltningens IT- avdelning söker

Supporttekniker
Heltid, vikariat t o m 2010-07-31, tillträde 2010-01-01
Dnr 973-09-40

IT-avdelningen har till uppgift att stödja samtliga institutioner och enheter vid Högskolan i Borås avseende IT-stöd. Detta innebär att sköta drift och utveckling av nätverk och datorsystem samt underhåll och nyutveckling av egenutvecklade applikationer. Funktionen är idag bemannad med totalt 19 medarbetare uppdelat på tre team; support, drift och utveckling.

Supportteknikern ingår i supportteamet vars uppgift är att bemanna servicedisken, inköp och installation av datorer och datortillbehör, licenshantering samt avdelningsadministration. En stor del av arbetet består i att bemanna vår servicedesk, vilket innebär mycket kontakt med användare via telefon och e-post men också personliga besök. Vidare innebär arbetsuppgifterna att medverka i framtagande av dokumentation samt utvecklandet av rutiner för supportarbetet.

För anställningen krävs goda allmänna IT- kunskaper och ett intresse för ny teknik. Vidare ska du ha en god kommunikativ förmåga, serviceanda, vara flexibel och ha initiativförmåga. Du ska kunna utrycka dig väl i svenska och engelska i tal och skrift. God samarbetsförmåga är en nödvändighet. Du bör även ha en akademisk utbildning.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Högskolan i Borås
  • 1 plats
  • Heltid
  • Publicerat: 25 november 2009
  • Ansök senast: 8 december 2009

Liknande jobb


23 november 2024

22 november 2024

22 november 2024