Supporttekniker

Arbetsbeskrivning

Nu söker vi en ansvarsfull och tekniskt kunnig person för arbete som first och secondline support i vår kunds Service Desk.


OM KUNDEN OCH UPPDRAGET

Vår kund har stark koppling till byggindustrin och arbetar globalt med uthyrning. Inom företaget arbetar man enligt inställningen att alla tillsammans skapar de rätta förutsättningar för att kunna överträffa kundens förväntningar. I arbetet att skapa dessa förutsättningar kommer du att få en viktig roll.

Arbetsuppgifterna innebär felsökning och support åt företagets anställda avseende den teknik och de applikationer man använder inom företaget. Du kommer att vara placerad i vår kunds Service Desk och arbeta via telefon, mail och remote. Det är även vanligt med djupare och mer komplex felsökning samt felavhjälpning.

Gruppen består av 5 personer som växlar mellan Service Deskens olika ansvarsområden, till exempel är det alltid en i teamet som har en Dispatcher roll och en annan som har ansvaret för den mer avancerade felsökningen. Målet är att lösa så många problem som möjligt i Service Desken vilket ställer krav på gruppens tekniska kunnande. Alla ärenden loggas i ärendehanteringssystem.


EFTERFRÅGAD KOMPETENS OCH ERFARENHET

Minst ett års erfarenhet av arbete som supporttekniker och med tillräcklig kunskap om IT-support för att kunna göra kloka prioriteringar.

Van att arbeta med följande; Windows7, Active Directory, Exchange, dameware remote eller motsvarande, ärendehanteringssystem, mobiltelefonsupport.

Talar och skriver flytande på svenska och engelska.


MERITERANDE

Om du förutom svenska och engelska även talar tyska eller polska är det meriterande.

Har du kunskaper om drift och nät är det ett plus ett i kanten.


PERSONLIGA EGENSKAPER

Du ska vara serviceminded med vana att leverera god service även under stundtals stor arbetsbelastning. Du tycker om att arbeta i team och delar naturligtvis med dig av dina kunskaper och erfarenheter, att lära sig nya saker ser du som något positivt.

Är du även ansvarsfull och positiv så kommer du att passa in i teamet.


ÖVRIGT

Arbetstiderna varierar något med i huvudsak tidig start på dagen.


ATRIVO

Atrivo har sedan starten 2003 fokuserat på att leverera erfaren kompetens inom området IT-infrastruktur. Vår ambition är att vara Stockholms vassaste leverantör av supportspecialister, drifttekniker, tekniska projektledare samt olika typer av linjeroller.

Vill du jobba med IT är det hos Atrivo du ska vara!

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Atrivo AB DANDERYD
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Publicerat: 1 april 2014

Postadress

BOX 570
DANDERYD, 18215

Liknande jobb


26 november 2024

26 november 2024

IT-supporttekniker till Digital arbetsplats och IT-stödsenheten

IT-supporttekniker till Digital arbetsplats och IT-stödsenheten

26 november 2024