OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vi söker nu en supporttekniker till vår kunds servicedesk.
Huvudsakliga arbetsuppgifter
I vår kunds servicedesk har man olika roller, dels "agent" och dels "problemlösare". Agent kan jämföras med 1st line support. Där ligger fokus på att främst svara i telefon och lösa olika ärenden. Problemlösaren fokuserar mer på 2nd line support - ärenden som kräver mer tid. Personalen i supporten växlar mellan dessa roller. Du kommer alltså att arbeta halva tiden med 1st line och den andra halvan med 2nd line support.
Servicedesken erbjuder IT-support till ca 250 kunder med varierat antal användare. Vår kund har en egen driftplattform. En online som har ca 3500 användare. I övrigt har vår kund hel- eller delansvar för drift och kommunikation för ca 6000 användare till vilka de erbjuder support. Majoriteten av användarna ansluter till centrala IT-plattformar i vår kunds egna drifthallar. Vår kund har även del- eller helhetsåtagande för drift och support i kundens egen plattform.
Din profil
För att passa för denna tjänst krävs att du har kunskap om allmän serverdrift 2003 och 2008, har erfarenhet av Exchange och SQL server 2005 och 2008 och har driftat VMware. Vidare har du problemsökt i Active Directory och har erfarenhet av Citrix server (XenApp 4,5 och uppåt) samt Citrixklienter.
Rollen kräver att du har stor ansvarskänsla, är en bra pedagog, är mycket serviceinriktad och social. Vidare är du lugn, strukturerad och stresstålig. Det handlar om att tycka om att arbeta i team samtidigt som det är ett självständigt arbete som kräver eget driv..
Tjänsten kräver att du behärskar svenska och engelska i tal och skrift.
Det är meriterande att ha körkort.
Uppdraget är på heltid och startar så snart vi funnit rätt kandidat.
Vi kan erbjuda
På Centric får du de verktyg du behöver för att nå dina mål. Vi erbjuder alla våra konsulter kvalificerade utbildningar och certifieringar inom den senaste tekniken. Vi tycker nämligen att våra medarbetare hela tiden ska fortsätta att utvecklas. Därför erbjuder vi dig möjligheten att lägga upp en individuell utbildningsplan, där vi bekostar såväl studiematerial som själva certifieringarna. Under din utveckling kommer vi matcha din kompetens mot rätt uppdrag i takt med att du avancerar.
Vi med många tycker att vi är Sveriges skönaste bemanningsföretag och vi arbetar aktivt med att utveckla såväl vår interna gemenskap som våra externa nätverk. Därför genomför vi regelbundet spännande aktiviteter där du som konsult får möjlighet att träffa och umgås med dina kollegor under roliga och avslappnande former.
Har du några frågor kring tjänsten? Kontakta Caroline Gärde på tfn: 0734-159351.
För att söka tjänsten, gå in på http://www.centric.eu/SE/Default/IT--Finance/Lediga-tjaenster?jobId=3624
Centric Professionals är ett bemanningsföretag med över 230 konsulter anställda i Stockholm, Göteborg och Malmö. I Europa har Centric mer än 5000 anställda. Vi specialiserar oss på bemanning, rekrytering och förmedling av tjänster inom IT, ekonomi och administration.
Som konsult hos oss har du möjlighet att ständigt bygga vidare på din karriär; plugga till certifikat som är giltiga över hela världen, skaffa dig erfarenheter genom intressanta kunduppdrag och arbeta med utmanande projekt. Vi är självklart ett auktoriserat bemanningsföretag och följer givetvis gällande kollektivavtal tecknat mellan Almega bemanningsföretagen och Unionen.
Centric - connect.engage.succeed.
Kontaktpersoner på detta företaget
Sanna Dorielle
073-3571793
Konsultchef Åsa Åkerlind
0733571792
Konsultchef Sara Johansen
0735159356
Sanna Dorielle
073-3571793
Mikael Wikström
0733-571798
Konsultchef Linda Hansen Gjerling
0734-159369
Konsultchef Sara Dahlström
0768-696495
Konsultchef Carmen Stockman
0734159358
Cecilia Beckman
0734159355
Konsultchef Alexander Adolfson
0721775229