Supporttekniker

Arbetsbeskrivning

Vår support är den verkliga spindeln i kommunens IT-verksamhet. Samtliga felanmälningar, beställningar, förfrågningar och synpunkter lotsas till support och hanteras i första läget av en supporttekniker. Alla kontakter loggas och vissa typer av ärende fördelas vidare till tekniker. Vårt mål är att lösa 80% av alla felanmälningar skall lösas samma dag de kommer in och vi ska jobba nära kunden. Vi använder SCCM för att effektivt kunna hjälpa våra kunder på distans. Det är viktigt för oss att våra kunder är nöjda med den service vi ger och att de upplever att vi har en dialog. Du kommer att jobba i team tillsammans med en erfaren supporttekniker samt en tekniker i 2:nd line support. Du kommer att jobba både med pc-relaterade problem samt hantera kunder som har olika typer av problem med mobiltelefoner. Installation och leverans av mobiltelefoner kommer att ingå i arbetsuppgifterna. ARBETSUPPGIFTER Vi söker en tekniker till en tillfällig utökning av vår 1:st line support under perioden november 2010 till januari 2012. IT-avdelningen finns på Stadshuset men har hela kommunen och samtliga verksamheter inom kommunen som sitt arbetsfält. Vi har idag ca 900 användare på 650 datorer inom det administrativa nätverket. Vi ansvarar även för kommunens telefoni, både den fasta IP-telefonin och mobiltelefonin. Kommunens utbildningsförvaltning har en IT-enhet som vi har nära samarbete med och under hösten 2010 kommer vi att bygga ett gemensamt nätverk vilket innebär att vi kommer att utöka vår service även till personal inom utbildningsförvaltningen. Vi kommer under hösten 2010 påbörja arbetet med MSKD 4.0 och i samband med detta kommer vi att uppgradera till W7 samt W2008R2 på serversidan. Vi behöver därför förstärkning i vår support för att kunna fortsätta ge våra kunder fullgod service. KVALIFIKATIONER Vem är Du? Vi tror att du har ett gott handlag med datorer och mobiltelefoner, att du inte är rädd för att ta i när det behövs och att du förstår att datorer och övriga tekniska hjälpmedel är ett oerhört viktigt, nästan oumbärligt, arbetsredskap i vår organisation. Det senare betyder att de kunder du skall hjälpa stundtals är mycket otåliga och känner sig mycket handikappade när deras arbetsredskap inte fungerar. Vi tror att du har god kännedom om Microsofts produkter, främst Windows xP och W7 samt att Du är van vid felsökning av datorer. Vi tror också att du kan hålla många bollar i luften och att du inte blir stressad av att trycket i bland är ganska högt. Vi tror att du har några års relevant arbetslivserfarenhet. De sökande vi tror mest på, med ledning av de ansökningshandlingar vi får in, kallar vi till ett samtal. Tillhör du det gänget, kommer du att få träffa de personer du kan komma att arbeta tillsammans med. Det kommer med stor säkerhet att bli aktuellt med ytterligare något möte, med den mest intressanta kandidaten. Glöm inte ange dina löneanspråk i din ansökan! Om du inte har med den uppgiften kommer vi inte att betrakta din ansökan som fullständig.

Kontaktpersoner på detta företaget

Charlotte Vahtera
042-33 77 68
Din fackliga representant
042-33 71 00
Rekryterare Kulla Bemanning Annika Ottermo
042-337472
Kommunals expedition
042-33 72 43
via kommunens växel Din fackliga representant
042-33 71 00
HR-strateg Maria Ramberg
042-33 71 72
Rekryterare Kulla Bemanning Annika Ottermo
042-33 74 72
Kommunikationschef Charlotte Vahtera (på plats 1-23 juli)
042-33 77 68
HR-strateg Maria Ramberg (fram t.o.m. 1 juli)
042-337172
Ekonomichef Per Broman
042-33 71 18

Sammanfattning

Besöksadress

Centralgatan 20 26382 Höganäs
None

Postadress

None
Höganäs, 26382

Liknande jobb


IT-supportekniker

IT-supportekniker

27 december 2024

Helpdesktekniker

Helpdesktekniker

27 december 2024

Teknisk Support

Teknisk Support

27 december 2024

24 december 2024