OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Inledning
Svea hovrätt är landets största hovrätt med ca 330 anställda.
Hovrätten är belägen i kulturhistorisk miljö på Riddarholmen centralt i Stockholm. Organisatoriskt består hovrätten av åtta dömande avdelningar och en administrativ enhet. Sex av avdelningarna är allmänna avdelningar (brottmål och tvistemål) medan två av avdelningarna är specialiserade (miljö-, plan- och bygg- samt fastighetsrätt respektive immaterial-, marknadsförings- och konkurrensrätt, omfattande tvistemål, skiljemannarätt samt hyresrätt). Den administrativa enheten består av tre sektioner: Ekonomi, HR och bibliotek, Service samt Arkiv och registratur.
Arbetsuppgifter
Svea hovrätt söker en supporttekniker till sektionen för service. Tjänsten innebär arbete med IT- och tekniksupport där en viktig del är att bidra med snabb och kvalitativ service och stöd till hovrättens medarbetare. Du kommer i huvudsak att arbeta med följande:
- Användarsupport såsom administration av behörigheter, installation av hårdvara och mjukvara samt felsökning av datorer och skrivare.
- Eskalera ärenden till Domstolsverkets IT-support (2:a och 3:e linjen) som inte löses på plats.
- Byte av trasig eller gammal utrustning samt flytt av utrustning mellan byggnader.
- Hålla dokumentation och rutiner uppdaterade samt skriva lathundar och användarguider.
Kvalifikationskrav
Vi söker dig som har minst två års erfarenhet av support i service desk. Du ska ha mycket goda kunskaper i Windows 10 och Officepaketet. Vidare krävs goda kunskaper i AD, Exchange och EpiServer samt mobiltelefoni/mail i mobilen och skrivarhantering exempelvis ”Follow-me-Print” och generell felsökning av skrivare. Kunskaper i AV-teknik är önskvärda men inget krav. Kunskap i digital utveckling och arbete inom ITIL är meriterande likaså kan erfarenhet av arbete på myndighet, gärna domstol, vara meriterande.
Som person är du bra på att arbeta både självständigt och i grupp. Du har hög ansvars- och servicekänsla och en god förmåga att skapa samt vårda kontakter inte minst på den egna arbetsplatsen. Du tar egna initiativ och delar med dig av din kunskap och kompetens. Du trivs med det personliga mötet med användare samt att ge god service via mail och telefon. Det är viktigt att du är lösningsfokuserad, har ett flexibelt förhållningssätt till arbetsuppgifter, håller dig uppdaterad inom området och har ett tekniskt intresse. Det är också viktigt att du har god kommunikativ förmåga och uttrycker dig väl i tal och skrift på svenska. Vi lägger stor vikt vid personliga egenskaper i rekryteringen.
För att säkerställa en inkluderande och rättvis rekryteringsprocess tillämpar Sveriges domstolar kompetensbaserad rekrytering. Vårt urval bygger på kandidaternas kompetenser och meriter.
Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser.