OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Brinner du för IT och teknik? Vill du arbeta med den allra senaste tekniken på ett företag som dessutom har en grym sammanhållning? Då tycker vi att du ska läsa vidare!
MicroNät är en branschledande leverantör av luftburet bredband och intresset för våra produkter och tjänster är stort runtom i landet. Just nu befinner vi oss i en spännande fas där vi expanderar kraftigt och för att kunna möta den stora efterfrågan söker vi nu en ny kollega.
Arbetsuppgifter
Du kommer att arbeta som 2nd-line supporttekniker mot både företag och privatpersoner där du ansvarar för incidenter, felsökning och tjänsteförfrågningar mot våra kunder. I arbetet ingår avancerad problemlösning för företagskunder samt support till våra fälttekniker. Vid vissa tillfällen kommer du att jobba med fältsupport.
För att lyckas i tjänsten som supporttekniker har du ett genuint intresse för IT och teknik, ett problemlösande förhållningssätt och en vilja att optimera lösningar. Du är engagerad, serviceinriktad och professionell, och lägger stor vikt vid kundnöjdhet. Det faller sig naturligt för dig att kommunicera med både företag och privatpersoner, och du är intresserad av att lära dig nytt och utvecklas.
Vi erbjuder arbete i en inspirerande och innovativ miljö tillsammans med trevliga och drivna kollegor, där du som medarbetare får möjlighet att jobba och utvecklas med den senaste tekniken.
Kvalifikationer:
· Erfarenhet av att arbeta med teknisk support
· Minst gymnasial utbildning, gärna inom IT/teknik
· Mycket goda kunskaper i svenska och engelska, både i tal och skrift
· Baskunskap i konfiguration av router och wifi produkter. Kunskap i MikroTik är meriterande
· Körkort: B
Omfattning 100%
Tillträde: Snarast eller enligt överenskommelse
Har du några frågor kring tjänsten? Kontakta Jonas Hellström på: 0660-206000 eller jonas@microgroup.se.
Ansökan med CV och kort personligt brev skickas till jobb@micronat.se.
Vi gör löpande intervjuer..