OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Supporttekniker till IT-servicedesk
Bakgrund och uppdragsbeskrivning
Svenska kraftnät växer och det gör även behovet av support inom IT. Vi bygger ut vår IT-servicedesk för att anpassa oss efter fler och nya behov. Vi söker därför en supporttekniker med stort fokus på servicekänsla med minst 4 års erfarenhet av att arbeta i en IT-servicedesk.
Arbetsuppgifter
Bemanna servicedesk (08:00 – 16:40); ta emot användare, svara på inkommande telefonsamtal och mail
Hantera inkommande ärenden i vårt ärendehanteringssystem
Felsökning av både hård- och mjukvara
Agera dispatch och skicka ärenden till rätt grupp
Utskick av beställda programvaror
Lägga till/ta bort olika typer ut av behörigheter
Administrera användarkonton
För att kunna utföra uppdraget ser vi att den sökande har följande teknisk och överskådlig kompetens inom nedan områden:
Windows 10
Ärendehanteringssystem
Mobilsync (MDM)
Microsoft Office 2016
Active directory
Microsoft Exchange
Skype for business
IT- infrastruktur, nätverk
Placering: Svenska kraftnäts kontor i Sundbyberg.
Omfattning: 100%
Skall- och börkrav för uppdraget:
Skallkrav
Minst 4 års erfarenhet av att arbeta i 1st line/IT-servicedesk
Börkrav
Certifierad inom ITIL
Arbetslivserfarenhet av att dokumentera kunskapsartiklar
Minst 1 års arbetslivserfarenhet som tekniker inom datakom och/eller infrastruktur
Annat
God samarbetsförmåga och initiativförmåga
Flexibel och anpassningsbar efter arbetsbelastning
Utåtriktad och tydlig i sin kommunikation
Ödmjuk och ha lätt för att skapa förtroende
Förmåga att arbeta i grupp
Öppen för alla
Vi fokuserar på din kompetens, inte dina övriga förutsättningar. Vi är öppna för att anpassa rollen eller arbetsplatsen efter dina behov.