Supporttekniker

Arbetsbeskrivning

Problemlösare - tekniska utmaningar väntar!

Tekniklego. För många tekniska problemlösare och supportkonsulter hos oss är det där det började. Att bygga ihop, bygga om, bygga eget, få allt att fungera. En robot som skulle gå framåt, en bil skulle rulla när en knapp trycktes ner. Och när den inte rullade så fick man rota runt bland delar, fundera på alla steg och hitta en lösning. Lite så är det att jobba för vår kund. Låter det intressant?

Beskrivning
Sedan dess har du antagligen lärt dig en del, kanske jobbar du hellre med datorer än lego nu för tiden. Oavsett är det viktigt att du fortfarande är den där tekniska problemlösaren som gillar att ta sig an saker som strular och hitta lösningar. Och den där genuina nyfikenheten när det kommer till teknik och möjligheten att få lära sig mer och att utvecklas ? den är nog viktigast.

Perido söker nämligen problemlösartalanger till vår kund, ett bolag som med sina egenutvecklade och kritiska system antagligen har en av de mest spännande IT-miljöerna i Sverige. De sitter strax utanför centrala Stockholm och behöver förstärkning till deras Technical Operations. Notera! Även om det är första linjen som det handlar om är det långt ifrån trivialt arbete ? betoningen ligger på avancerad problemlösning, och med tiden är tanken att teamet ska ta sig an tyngre och tyngre problem från 2nd line.

Rätt person välkomnas till ett team som jobbar med internationell support via mail och telefon. Du kommer att få lära dig om de olika systemlösningarna, applikationerna, etc på plats och då det mesta är egenutvecklat krävs ett genuint teknikintresse och nyfikenhet! En fadder hjälper dig att komma igång, och startsträckan innan du självständigt kan bidra till teamet är relativt lång. Med andra ord tror vi att du har en långsiktig inställning och att du ser fram emot en roll där det alltid finns något nytt att lära sig. Dessutom tror vi att du tycker det är kul att jobba med problem som kan leda till stora konsekvenser om inte någon med snabbhet och huvudet på skaft agerar! Är det här möjligheten för dig? Varmt välkommen med din ansökan!

Kravprofil
-Teknisk problemlösare, genuint intresse för att utvecklas inom det tekniska området
-Kan läsa kod (i problemlösningssysfte, inte för att utveckla)
-Mycket meriterande med kunskaper inom Unix/Linux
-Du uttrycker dig väl i tal och skrift ? även på engelska!

Omfattning och tillträde
Tillträde snarast möjligt, tillsvidare. Heltid (skift, 7-8 timmarspass. Senaste passet avslutas 21.30)

Ansökan
Skicka din ansökan med bifogat CV via e-post till rekrytering@perido.se snarast då urvalet kommer att ske löpande. Ange referensnummer 30190DB i ärenderaden.

På intervju hos oss avslöjar vi namnet på kundföretaget och berättar mer om tjänsten. Om du har annan akut fråga kan du mejla vår frågemejl (fraga@perido.se), du får svar vardagar inom 24 timmar. Så länge annonsen finns på vår hemsida är tjänsten sökbar.

Referensnummer
30190DB

Kontakt
E-post ansökan: rekrytering@perido.se
Övriga frågor: fraga@perido.se

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Perido Skills AB STOCKHOLM
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Publicerat: 27 maj 2014

Postadress

Stora Nygatan 27
STOCKHOLM, 11127

Liknande jobb


Software Support

Software Support

6 november 2024

Relationsskapande it-tekniker

6 november 2024

6 november 2024