Supporttekniker

Supporttekniker

Arbetsbeskrivning

Skurups kommun har runt 16 000 invånare och ligger naturskönt på den skånska sydkusten, med utmärkta kommunikationer till Malmö, Ystad, Lund och Köpenhamn. I vår kommun bor invånarna i lugnet, med staden runt knuten. Det lokala näringslivet blomstrar och inflyttningen till kommunen ökar.
1 200 medarbetare håller dagligen hjulen snurrande, med fullt engagemang för medborgarnas bästa. Hos oss är du med och bygger en attraktiv kommun där dialog, öppenhet och gott bemötande genomsyrar organisationen. Vi är stolta över våra korta beslutsvägar. Tillsammans gör vi skillnad!

IT-enheten består av 8 stycken kollegor som ansvarar för merparten av det som berör IT inom Skurups kommun .
Inom enheten hanterar vi till exempel användare support, drift/underhåll av system och infrastruktur, beställning av IT utrustning med mera.


ARBETSUPPGIFTER
Som supporttekniker är du den första och viktigaste kontakten för alla medarbetare i kommunen vad gäller deras frågor angående dator, skrivare, mobila enheter och telefoni. Du ger användarstöd via framförallt telefon, ärendehanteringssystem och mail. Största delen av supporten ges via fjärrstyrning men till viss del även via besök i verksamheten. De inkommande ärendena kommer från kunder med en variation av verksamheter, system och program vilket gör arbetet både omväxlande och utmanande. Du kommer att arbeta med problemanalys och felavhjälpning på datorer, Ipads, skrivare, mobiltelefoner och kringutrustning.
En annan del är att vara ett stöd till verksamheterna inför IT relaterade inköp såsom vid beställning av datorer, mobiltelefoner och kringutrustning.

KVALIFIKATIONER
Vi söker dig med stort driv och ett brinnande intresse för alltid ge den bästa supporten till användaren.

Du som söker skall ha en YH utbildning inom IT-Support eller motsvarande. Du skall ha praktisk erfarenhet av att ha arbetat inom servicedesk/ IT-support. Du skall ha kunskaper inom Windows 10, Ms365,
användare och datorhantering i Active Directory. Då våra användare har både Android och Iphone mobiler samt att våra förtroendevalda har Ipads skall du ha besitta kunskaper in dessa områden.
Du skall ha erfarenhet av att arbeta i ett ärendehanteringssystem, meriterad är om du har erfarenhet av Lansweeper

Eftersom du tycker om att hjälpa andra människor och är ett proffs på goda kundrelationer, besitter du även förmågan att kunna kommunicera på ett tydligt och trevligt sätt via telefon, men också i skrift. Du har lätt för att förstå kundens problem och behov och är balanserad, positiv och observant i ditt kundbemötande. Du värdesätter ordning och reda genom att använda tiden effektivt och arbeta systematiskt, organiserat och metodiskt. Du är van vid att arbeta under press och kan hantera det på ett bra sätt.

Du är analytisk och stimuleras av att på ett effektivt sätt identifiera och analysera kärnan i ett problem samt föreslå möjliga lösningar. Du har inga problem att samarbeta, men kan även arbeta självständigt och har lätt för att anpassa dig och ditt arbetssätt utifrån ändrade förutsättningar och ny information.

Vi kommer att lägga en stort vikt vid personliga egenskaper som vi anser krävs för att man skall fungera bra i denna tjänst.
Du skall behärska svenska språket både i tal och skrift.
B-körkort krävs.



ÖVRIGT
För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen i Skurups kommun samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt och inte via e-post eller pappersformat.

Varmt välkommen med din ansökan!

Inför rekryteringsarbetet har Skurups kommun tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Skurups kommun
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 26 februari 2021
  • Ansök senast: 13 mars 2021

Liknande jobb


Digital Workspace specialist/Lead

15 november 2024

15 november 2024

15 november 2024