Supporttekniker

Supporttekniker

Arbetsbeskrivning

Vill du vara med och bygga upp en ny supportfunktion som supporterar och övervakar samhällsviktiga system? Samtidigt som funktionen etableras kommer även ny kunskapsdatabas byggas upp.
Du kommer ha en nära kontakt med slutanvändarna så uppskattas erfarenhet av IT-drift och IT-support för verksamhetskritiska IT-system samt vana att hantera användare och ha ett vänligt bemötande.
I din roll kommer du vara delaktig i att etablera en ny supportfunktion inklusive övervakning samt bygga en kunskapsdatabas tillsammans med förvaltningarna. Kunden värdesätter god analytisk förmåga samt en bred erfarenhet av applikationsdrift inom både Windows- och Linux/Unix-miljö.
Kortfattade arbetsuppgifter:


- Support av IT-system
- Support av applikationer
- Övervaka system och flöden
- Bygga en kunskapsdatabas
- Ärendehantering
- Tätt samarbete med incident/problem manager
- Koordinera entreprenörer och leverantörer vid störningar

Vi söker dig med följande erfarenhet:

- Relevant akademisk bakgrund inom Data/IT alternativt motsvarande utbildning eller arbetslivserfarenhet
- Minst 3 års arbetslivserfarenhet som servertekniker
- Minst 2 års arbetslivserfarenhet av dokumentation i en kunskapsdatabas
- Minst 3 års Arbetslivserfarenhet av arbete med IT-drift och förvaltning av applikationer och IT-system
- Minst 3 års arbetslivserfarenhet av ärendehantering och IT-support
- God skriftlig och muntlig kommunikationsförmåga på svenska och engelska


Meriterande:
- 2 års arbetslivserfarenhet av ITIL
- Erfarenhet av verksamhetskritiska eller liknande driftskritiska IT-system
- Erfarenhet av Larm och loggverktyg såsom Nagios OP5 och SPLUNK
- Minst 1 års arbetslivserfarenhet inom IT-säkerhet, systemlösningar, säker programmering etc.
- Minst 1 års arbetslivserfarenhet som tekniker inom datakom och/eller infrastruktur


Du har förmågan att hantera situationer där snabb flexibilitet krävs. Du är bra på kommunikation och dokumentation och kan självständigt driva och genomföra ett eget arbete.




Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper

Start i Juni 2021, heltid, tillsvidare.

Din ansökan

Låter rollen intressant och passande? Ansök i så fall omgående för vi intervjuar löpande och rollen kan tillsättas innan sista ansökningsdatum.

Vi är flera rekryterare som hanterar rekryteringen av denna tjänst, vid frågor gällande den här rekryteringen eller tjänsten når du oss enklast på e-post info@quest.se

Vi kan enbart ta emot och bearbeta din ansökan genom att du registrerar ditt CV i vår portal. Med avseende på GDPR kan vi ej ta emot ansökningar via e-post.

Varmt välkommen med din ansökan!

Uppdraget är en del av Quest Consulting personaluthyrning. Du kommer att vara anställd av Quest Consulting och arbeta som konsult hos vår kund.

Om Quest Consulting

Quest Consulting är ett auktoriserad konsultbolag med kollektivavtal, försäkringar, friskvård och tjänstepension. Vi är specialiserade inom IT, Teknik, HR, Administration och Ekonomi. Vår målsättning är att vara din personliga samarbetspartner och just därför är det så viktigt för oss att arbeta efter våra kärnvärden där våra ledord är att vara Personliga, Nyskapande och Professionella.

Kontaktpersoner på detta företaget

Quest Consulting

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Quest Consulting
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 23 mars 2021
  • Ansök senast: 30 mars 2021

Besöksadress

Upplandsgatan 7 11123 Stockholm
None

Postadress

Upplandsgatan 7
Stockholm, 11123

Liknande jobb


30 december 2024

IT-supportekniker

IT-supportekniker

27 december 2024

Helpdesktekniker

Helpdesktekniker

27 december 2024

Teknisk Support

Teknisk Support

27 december 2024