OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Nybro kommun är en expansiv kommun i det småländska glasriket med cirka 20 000 invånare. Här finns stora och små företag främst inom glas-, trä- och pappersindustrin - flera av dem världsledande inom sina respektive branscher.
Kommunen har ett strategiskt läge mellan de tre regionala centrumen Kalmar, Karlskrona och Växjö. Kommunikationerna är goda med järnväg samt en flygplats inom tre mil.
I Nybro kommun finns möjligheterna att välja attraktiva boende med vackra miljöer i staden eller på landsbygden. Möjligheterna till rekreation och friluftsliv är goda då det aldrig är långt till naturen.
Nybro kommuns vision är "Med trygghet, nyfikenhet och nytänkande bygger vi en ny bro till framtidens större Nybro."
Kommunstyrelseförvaltningen ger ett effektivt och professionellt stöd till förtroendevalda, service och ledning till förvaltningar samt direkt service och information till medborgare i Nybro kommun i vissa specifika verksamheter.
Kommunens IT-enhet är organiserad direkt under Kommunstyrelseförvaltningen.
IT-enheten ansvarar för fyra verksamhetsområden: drift, nät, telefoni och support.
Tillsammans ansvarar teamet för utveckling, drift och underhåll av kommunens nätverk, servrar och arbetsplatsdatorer, samt fast och mobil telefoni med tillhörande system.
Enheten har en hög samlad kompetens och fokuserar på kontinuerlig kompetensutveckling för att möta upp verksamhetens och omvärldens framtida behov och krav. Enheten fungerar också som internkonsulter och tekniskt stöd vid alla större projekt inom IT-området.
ARBETSUPPGIFTER
Som vår framtida medarbetare kommer du att ingå i ett team om tio engagerade medarbetare.
Tillsammans med dina kollegor är du drivande i arbetet att säkerställa att våra kunder, vid varje kontakt med oss, får en snabb och effektiv support för ökad kundnöjdhet.
Dagliga arbetsuppgifter är bland annat att felsökning, support, installation, tekniska utredningar, ärendehantering, fjärrstyrning, kunddialog, dokumentation och rådgivning. I arbetet ingår även service och supportuppdrag på plats ute hos våra kunder.
I rollen som supporttekniker hos Nybro kommun arbetar du med stort engagemang och bred teknisk kompetens, vilken kommer att ge alla Nybro kommuns kunder bästa möjliga service!
KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har en eftergymnasial utbildning inom IT eller motsvarande kunskaper/utbildning i kombination med erfarenhet som vi bedömer likvärdiga. Det är meriterande om du har en bred erfarenhet av att arbeta med teknik, IT eller support inom offentlig sektor.
Vi söker dig som är extremt serviceinriktad, kommunikativ och tillmötesgående. Din personlighet kännetecknas av prestigelöshet med en inställning att vilja lära mer och utvecklas. Du har en god förmåga att skapa relationer och att arbeta bra tillsammans med andra.
Du ska även ha minst 12 månaders arbetslivserfarenhet inom yrket, eller motsvarande erfarenhet som arbetsgivaren bedömer likvärdig.
Kunskap och erfarenhet av Office 365, Exchange samt Active Directory är ett stort plus. Du har även Goda kunskaper om datorer, kringutrustning, operativsystem, nätverk, kunskap om mobiltelefoni inom större organisationer samt kunskap och erfarenhet av arbete enligt ITIL.
Du kan obehindrat förstå, skriva och kommunicera i både tal och skrift på svenska såväl som engelska.
Då tjänsten kräver placering i säkerhetsklass kommer säkerhetsprövning enligt säkerhetsskyddslagen (2018:585) göras innan anställning.
Rekrytering kan komma att ske löpande.
B-körkort krävs.
ÖVRIGT
Vi ber dig söka tjänsten genom länken i denna annons för att underlätta vår hantering av inkomna ansökningar. Det är av största vikt att du är noggrann när du fyller i din ansökan då den bedöms gentemot andra sökande. Efter att du sökt första gången kan du logga in till ditt CV och uppdatera dina uppgifter samt ändra i det personliga brevet. Därmed kan du söka andra tjänster inom Nybro kommun eller andra organisationer anslutna till Offentliga jobb. Alla skickade ansökningar sparas under din inloggning.
Vi vill inte bli kontaktade av rekryterings-/bemanningsföretag. Vi undanber oss också samtal från annonssäljare.
Kontaktpersoner på detta företaget
IT-chef Sirpa Koponen
0481-452 45
Vision Helena Mertner
0481-45017
IT-chef Sirpa Koponen
0481-452 45