Supporttekniker

Supporttekniker

Arbetsbeskrivning

Supporttekniker


Uppdragsbeskrivning
Till vår kund Region Stockholm söker vi en konsult till uppdraget nedan:
Vi kommer att ge konsulterna en skräddarsydd utbildning under första veckan där vi fokuserar på våra mest centrala verktyg och begrepp. Fokus kommer läggas på frågeställningar och supportdokumentation för domännamnsbytesprojektet. Därefter kommer konsulterna att bemanna en egen telefonlinje uppsatt för domänadressbytet under tre veckor. Arbetet på denna linje kommer huvudsakligen handla om att hantera en stor mängd samtal och mindre vikt kommer att läggas på lösning vid första samtalet.
Efter att projektet avslutas 2021-06-14 kommer konsulterna att vidareutbildas för fortsatt arbete på Servicedesk.
Servicedesk tillhandahåller effektiv och ändamålsenlig användarsupport som möter kundernas behov.
Som första, och i många fall enda, kontaktyta för samtliga landstingsanslutna vårdgivare, ansvarar Servicedesk för att motta, registrera, lösa och eskalera frågor, incidenter och beställningar gällande användarnas IT-vardag.
En stor del av inkommande ärenden löses redan vid första kontakt med Servicedesk. Ärenden som kräver specialistkompetens eller är tidskrävande kanaliseras vidare till övriga grupperingar inom SF IT (Serviceförvaltningen IT).
Detta sker genom ett ärendehanteringssystem där inkommande ärenden via telefoni, mail/kontaktformulär, beställningar (t ex konton) och andra ärenden i respektive grupps ärende kö.
Prioritera verksamhetskritiska och patientkritiska incidenter tillsammans med operativa incidentmanagers.
Att aktivt kontrollera, och följa upp, tilldelade ärenden på ens egen person.
Att aktivt ta till sig, och söka, information (via kunskapsplats, epost, chatt) och hålla sig uppdaterad om nya kunder och system.
Självklart lägger vi stor fokus kring Service och Kvalité
Arbetstider varierar mellan 06-22 samt helgarbete kommer förekomma.
Kompetenskrav:
Har erfarenheten av Servicedesk/kundtjänst
Har förmågan att hantera krävande användare
Kan samarbeta i grupp
Har en hög social kompetens
Alltid har service i fokus, mot kund och kollegor
Har engagemang och förståelse för användarens utmaningar med IT
Gillar problemlösning och är lösningsfokuserad
Har en vilja att förbättra och utveckla verksamheten
Tar ansvar för de arbetsuppgifter som du handhar

Meriterande:
Erfarenhet av Servicedesk
Har en god IT-vana
Har erfarenhet av Kundservice
ITIL certifierad

Startdatum: 2021-05-17
Längd: 2022-05-17
Plats: Stockholm
Arbetstid: 40 h/v
Möjlighet till förlängning: 18 månader
Språk: Svenska
Öppen för alla
Vi fokuserar på din kompetens, inte dina övriga förutsättningar. Vi är öppna för att anpassa rollen eller arbetsplatsen efter dina behov.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: JobMetz AB STOCKHOLM
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 20 april 2021
  • Ansök senast: 20 maj 2021

Postadress

Torkel knutssonsgatan 27
STOCKHOLM, 11825

Liknande jobb


26 november 2024

26 november 2024

IT-supporttekniker till Digital arbetsplats och IT-stödsenheten

IT-supporttekniker till Digital arbetsplats och IT-stödsenheten

26 november 2024