Supporttekniker

Supporttekniker

Arbetsbeskrivning

CoreIT växer och vi behöver förstärka med Supporttekniker till vår ServiceDesk. Vi söker dig som har ett genuint intresse av felsökning och att vilja hjälpa andra.
Arbetsuppgifterna består av att ta emot inkommande supportsamtal och mail från våra kunder, problemlösning, dokumentera inkomna ärenden och fördela ärenden vid behov. I tjänsten ingår också att vara delaktig i att utveckla verksamheten tillsammans med resten av teamet.
För att trivas i tjänsten ser vi att du är ansvarstagande, strukturerad, har god logisk uppfattning och är serviceinriktad. Du sätter kunden i fokus och förstår vikten av mycket goda kundrelationer. Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet.

Du får:
• Ett roligt gäng att dela din vardag med – det är viktigt för oss att trivas på jobbet!
• Ett omväxlande arbete med möjlighet att utvecklas


Vi ser gärna att du har:
• Minst ett års erfarenhet från Servicedesk/teknisk support med erfarenhet av ärendehanteringssystem
• IT-utbildning från gymnasiet, YH-nivå eller universitetsutbildning.

Du behöver ha kunskap om:
• Windows Server system och AD administration
• O365, MS Teams, SPO, OneDrive
• Windowsklienter
• Logisk felsökning i LAN/WAN
• Goda kunskaper ITIL, gärna certifierad inom ITIL Foundation

Flytande svenska i tal och skrift är ett krav.
Behärska engelska i tal och skrift.

CoreIT är ett IT-kunskapsföretag specialiserat på tjänster inom infrastrukturkonsulter, systemutveckling, molntjänster, support/ServiceDesk, webb och marknadsföring, systemlösningar och även produktlösningar.
CoreIT´s system och tjänster stöttar internationella företag med användare runt i hela världen. Kunder och partners finns inom tjänst, industri, handel, bygg, föreningar och offentlig verksamhet. Hemmamarknaden är främst Västernorrland, men CoreIT följer gärna kunderna ut i världen.

Individuell, fast lön.
Arbetstider, schema dagtid/kvällstid.


Urval sker löpande så välkommen med din ansökan till jobba@coreit.se redan i dag!


Vid frågor om tjänsten, CoreIT:
Jörgen Nilsson, Konsultchef, 0660-729 23
Carola Johansson, HR ansvarig, 0660-729 71
Robin Elfving, Unionen, 0660-729 57

Sammanfattning

  • Arbetsplats: CoreIT Örnsköldsvik Domsjö
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 12 maj 2021
  • Ansök senast: 11 juni 2021

Postadress

Hörneborgsvägen 11
Domsjö, 89250

Liknande jobb


24 december 2024

23 december 2024

IT-supporttekniker till myndighet i Stockholm

IT-supporttekniker till myndighet i Stockholm

23 december 2024

23 december 2024