OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Till vår konsultverksamhet i Södertälje söker nu Centric flera duktiga, engagerade supporttekniker som har ett brinnande intresse för IT och service.
Som konsult på Centric får du en trygg anställning och samlar på dig värdefull arbetslivserfarenhet på uppdrag hos våra kunder. Din konsultchef stöttar dig i din utveckling där du hela tiden fyller på med nya erfarenheter och kunskaper. En utmärkt möjlighet att göra karriär.
Arbetsuppgifter
Du kommer att arbeta som global 1st line supporttekniker där du kommer att hjälpa användare via telefon och/eller mail med IT-relaterade problem. Ditt primära ansvar blir att ge support via telefon, mail och fjärrstyrning, samt även registrera inkommande ärenden i ärendehanteringssystemet Service Center 3.
Bland arbetsuppgifterna finns hantering av konton i Active Directory och felsökning relaterat till Windowsmiljö och kundspecifika applikationer. I rollen finns det även utrymme för att arbeta med egna projekt eller förbättringsarbeten.
Din profil och kvalifikationen
Du har ett genuint intresse för teknik och att vilja ge support. Vi ser gärna att du som söker tjänsten i grunden har en data-/IT-/teknisk inriktning på gymnasiet eller annan teknisk utbildning. Som person är du ansvarstagande och driven med ett professionellt agerande. Du ska vara en person som tycker om att vara behjälplig och som vill ge kunden en bra serviceupplevelse. Vidare ser vi att du på ett pedagogiskt sätt kan supporta och vägleda kunderna via både telefon, mail och andra medier. Krav
- Minst 6 månaders erfarenhet inom IT-support/Servicedesk
- Användaradministration av Active Directory
- Hög kommunikativ förmåga
- Mycket hög servicekänsla
- God teknisk kunskap
- Uttrycker dig mycket väl på svenska och engelska – i både tal och skriftMeriterande
- Service Center 3
- Telefonvana
- Bor i Söderort
- KörkortVi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper.
Vad vi erbjuder
Förutom vårt härliga gäng av konsulter och kollegor får du som anställd hos Centric alla verktyg du behöver för utvecklas i din yrkesroll. Vi sätter stort värde i att våra medarbetare utvecklas och höjer sin kompetens. Vi erbjuder därför alla våra konsulter möjligheten att lägga upp en individuell utbildningsplan där vi bekostar såväl studiematerial samt certifieringar. I takt med att du tar certifikaten så höjs även din lön. Vi genomför regelbundet spännande och roliga aktiviteter där du som konsult får möjlighet att träffa och umgås med dina kollegor under trevliga och avslappnande former.
Centric är ett IT-företag med 370 anställda på våra kontor i Stockholm, Göteborg, Malmö och Linköping. Vi specialiserar oss på uthyrning av generalister och förmedling av specialister samt erbjuder outsourcing och systemlösningar inom retail. Vi är medlem i Almega Kompetensföretagen och följer deras tecknade kollektivavtal med Unionen.
Har du några frågor kring tjänsten? Kontakta Elise Haglund på tfn: 0733-571793 eller elise.haglund@centric.eu.
Registrera din ansökan redan idag, då tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag.
Artiklar i detta ämnet
- Datorarbetares muslekbesvär
Kontaktpersoner på detta företaget
Sanna Dorielle
073-3571793
Konsultchef Åsa Åkerlind
0733571792
Konsultchef Sara Johansen
0735159356
Sanna Dorielle
073-3571793
Mikael Wikström
0733-571798
Konsultchef Linda Hansen Gjerling
0734-159369
Konsultchef Sara Dahlström
0768-696495
Konsultchef Carmen Stockman
0734159358
Cecilia Beckman
0734159355
Konsultchef Alexander Adolfson
0721775229