Supporttekniker

Supporttekniker

Arbetsbeskrivning

Vi söker nu ett flertal supporttekniker för uppdrag hos en av våra kunder i Örebro.

Som konsult på Centric får du en trygg anställning och samlar på dig värdefull arbetslivserfarenhet på uppdrag hos våra kunder. Din konsultchef stöttar dig i din utveckling där du hela tiden fyller på med nya erfarenheter och kunskaper. En utmärkt möjlighet att göra karriär.

Arbetsuppgifter
Din roll som supporttekniker är en viktig del av den tjänst vi levererar till våra kunder. Vi ansvarar för att våra kunder får all den service och support de kan förväntas behöva i sitt arbete och ett IT-problem får aldrig stoppa upp det arbetet. Förbättra, testa, utvärdera och våga ändra hur vi gör saker är viktiga ingredienser.

Arbetsuppgifterna är varierande och du kommer hjälpa till med både mjuk- och hårdvara samt få kontakt med användare med olika typer av applikation och IT-plattformar.  

Din profil och kvalifikationen
Vi letar nu efter dig som brinner för IT och teknik samt dessutom gillar kundservice. Du förstår vikten av en god kundrelation och kan samtidigt värdera företagets behov av effektivt och kvalitetssäkert arbete. Vi tror att du är en problemlösare av rang som gillar att jobba såväl självständigt som i team.

Arbetserfarenhet eller utbildning inom området är ett krav.

Som person är du flexibel, stresstålig och känner dig bekväm i din kontakt med människor. Noggrannhet och ansvarskännande är andra önskvärda egenskaper som krävs för arbetet. Goda kunskaper i svenska och engelska är ett krav.  

Du har erfarenhet av nedanstående områden:
- Windows Server/Klient
- AD och GPO
- Office 365 och Azure
- RDS och Citrix
- Övervakning
Meriterande:
- ITIL-baserat arbete i ITSM
- Nätverk (routrar, switchar samt klient VPN-lösningar)
- Powershell
Vad vi erbjuder
Förutom vårt härliga gäng av konsulter och kollegor, får du som anställd hos Centric alla verktyg du behöver för utvecklas i din yrkesroll. Vi erbjuder nämligen alla våra konsulter kvalificerade utbildningar och certifieringar inom många olika områden. Vi tycker att våra medarbetare hela tiden ska fortsätta att utvecklas, oavsett i vilken fas i karriären de befinner sig. Därför erbjuder vi alla våra konsulter möjligheten att lägga upp en individuell utbildningsplan, där vi bekostar såväl studiematerial som själva certifieringarna. Vi genomför regelbundet spännande aktiviteter där du som konsult får möjlighet att träffa och umgås med dina kollegor under roliga och avslappnande former.

Mer om oss
Centric är ett IT-företag med 370 anställda och med kontor i Stockholm, Göteborg, Malmö och Linköping. Vi specialiserar oss på uthyrning av generalister och förmedling av specialister samt erbjuder outsourcing och systemlösningar inom retail. Vi är medlem i Almega Kompetensföretagen och följer deras tecknade kollektivavtal med Unionen.
Har du några frågor kring tjänsten? Kontakta Arlinda Shefketi på tfn: 0734-159372 eller arlinda.shefketi@centric.eu.


Registrera din ansökan redan idag, då tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag.

Kontaktpersoner på detta företaget

Sanna Dorielle
073-3571793
Konsultchef Åsa Åkerlind
0733571792
Konsultchef Sara Johansen
0735159356
Sanna Dorielle
073-3571793
Mikael Wikström
0733-571798
Konsultchef Linda Hansen Gjerling
0734-159369
Konsultchef Sara Dahlström
0768-696495
Konsultchef Carmen Stockman
0734159358
Cecilia Beckman
0734159355
Konsultchef Alexander Adolfson
0721775229

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Centric Professionals AB
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast och rörlig lön
  • Publicerat: 10 augusti 2021
  • Ansök senast: 10 november 2021

Besöksadress

Hamngatan 33
Sundbyberg

Postadress

Hamngatan 33
Sundbyberg, 17266

Liknande jobb


23 november 2024

22 november 2024

22 november 2024