OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Konsulter för arbete på SF-IT servicedesk Backoffice. Arbetsuppgifterna är av komplexare karaktär och kräver tidigare erfarenhet av arbete på SF-IT servicedesk. Konsulten kommer vidareutbildas från sin gamla roll som 1:a linjes tekniker och får specialistkompetens inom ett supportområde. När detta bemästras fortsätter utbildningen inom nästa område fram till dess att konsulten har 2-4 olika kompetenser. Arbetet sket till största delen i ärendehanteringssystemet ”Tellus”. Men vid störningar och diffusa ärenden förväntas arbetet även kunna ske via telefonkontakt med användare.
Konsulten förväntas även ha kontakt med förvaltningarna de arbetar gentemot för att vara uppmärksam på förändringarna som sker inom supportområdet och kunna justera dokumentation för att spegla detta. Konsulten kommer även få vara med som områdesexpert då supportobjektet behövs diskuteras vid styrgruppsmöten.
Kompetenskrav:
- Har en god IT-vana
- Erfarenhet av tidigare arbete på SF-IT servicedesk
- Dokumenterad erfarenhet av arbete i Servicenow
- Tidigare arbete med Active directory
Meriterande:
- Erfarenhet av arbete i Region Stockholm
- Har erfarenhet av Kundservice
- Har arbetat tidigare på SF-IT servicedesk Backoffice
Startdatum: 01/10/21
Längd: 01/10/22
Plats: Stockholm
Arbetstid: 40 tim/v
Möjlighet till förlängning: Ja, 18 månader.
Språk: Svenska
Kontaktpersoner på detta företaget
Elin Gheljai
0737269816
Jenny Frank
0728-560153
Elin Gheljai