OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Servicedesk inom Stockholms Läns landstings IT
Administration
Trivs du i en miljö där service är ett av ledorden. Är du kundorienterad, gillar att prata i telefon och dessutom har goda tekniska kunskaper? Då kan du vara en av de supporttekniker vi nu söker!
Du kommer att ta emot och hantera ärenden som kommer in via telefon samt e-post.
Servicedeskfunktionen har som målsättning att vid första kontakten lösa så många som möjligt av användarnas frågor eller ärenden.
Arbetsuppgifter:
Du kommer tillsammans med vårt team avhjälpa våra kunders IT-relaterade problem. Våra kunder är till största del vårdgivare inom Stockholms läns landsting vilket gör att vi ställer höga krav på oss själva och sätter största fokus på den kvalité vi levererar. Tekniken inom vården är under ständig rörelse vilket dagligen ger vår arbetsplats nya mål och utmaningar.
Dina arbetsuppgifter:
-Ge förstklassig support och felavhjälpning på våra kunders problem via telefon och e-post
-Support av verksamhetsspecifika applikationer och klientplattformar
-Behörighetshantering inom olika IT-miljöer och system
Kvalifikationer:
Du har gymnasiekompetens, gärna från en IT-inriktad linje. Det är meriterande om du har kunskaper i Windows XP och 7 samt Office 2003-2010. Dessutom värdesätter vi att du har god förståelse för Windowsbaserade klientplattformar.
Vi ser gärna att du har tidigare erfarenhet av IT-support men har du ett hjärta som brinner för service och ett genuint intresse för IT, tveka inte att skicka in din ansökan.
Personliga egenskaper:
För att bli framgångsrik som supporttekniker krävs att du lyssnar, rådfrågar andra, kommunicerar proaktivt och är bra på att bemöta människor. Du lär dig snabbt nya uppgifter och bidrar till att utveckla andra genom att dela med dig av din expertis och sakkunskap.
Vidare tar du ansvar för att göra rationella bedömningar utifrån tillgänglig information samt leverera lösning till kund. Att du är flexibel och kan prioritera ditt arbete även i tider med högt tempo.
Du har god samarbetsförmåga, gott servicemannaskap, förståelse och respekt mot dina kollegor samt våra kunder.
Stockholms läns landsting är en av de största ekonomiska aktörerna i Sverige med drygt 43 000 egna anställda och tusentals fler hos olika leverantörer.
Den främsta uppgiften är att se till att länets invånare har tillgång till en bra och väl fungerande hälso- och sjukvård och kollektivtrafik. Landstinget ansvarar även för den regionala utvecklingen och bidrar till kulturen i länet.
I landstinget ingår drygt tjugo förvaltningar och bolag.
Landstingsstyrelsens förvaltning (LSF) stödjer landstingsstyrelsen i uppgiften att leda, styra och samordna verksamheten i landstinget så att de mål fullmäktige beslutar om uppnås. I uppdraget ingår också att ta fram beslutsunderlag till den politiska organisationen samt ge service till den politiska ledningen.
Vi tar endast emot ansökningar via detta system. Ansök genom att klicka på knappen "Ansök här". Ansökningar per post eller e-post beaktas inte.
Du har gymnasiekompetens, gärna från en IT-inriktad linje. Det är meriterande om du har kunskaper i Windows XP och 7 samt Office 2003-2010. Dessutom värdesätter vi att du har god förståelse för Windowsbaserade klientplattformar.
Vi ser gärna att du har tidigare erfarenhet av IT-support men har du ett hjärta som brinner för service och ett genuint intresse för IT, tveka inte att skicka in din ansökan.
För att bli framgångsrik som supporttekniker krävs att du lyssnar, rådfrågar andra, kommunicerar proaktivt och är bra på att bemöta människor. Du lär dig snabbt nya uppgifter och bidrar till att utveckla andra genom att dela med dig av din expertis och sakkunskap.
Vidare tar du ansvar för att göra rationella bedömningar utifrån tillgänglig information samt leverera lösning till kund. Att du är flexibel och kan prioritera ditt arbete även i tider med högt tempo.
Du har god samarbetsförmåga, gott servicemannaskap, förståelse och respekt mot dina kollegor samt våra kunder.