Supporttekniker

Supporttekniker

Arbetsbeskrivning

Skurups kommun har runt 16 000 invånare och ligger naturskönt på den skånska sydkusten, med utmärkta kommunikationer till Malmö, Ystad, Lund och Köpenhamn. I vår kommun bor invånarna i lugnet, med staden runt knuten. Det lokala näringslivet blomstrar och inflyttningen till kommunen ökar.

1 200 medarbetare håller dagligen hjulen snurrande, med fullt engagemang för medborgarnas bästa. Hos oss är du med och bygger en attraktiv kommun där dialog, öppenhet och gott bemötande genomsyrar organisationen. Vi är stolta över våra korta beslutsvägar. Tillsammans gör vi skillnad!

ARBETSUPPGIFTER
Som supporttekniker är du den första och viktigaste kontakten för alla medarbetare i kommunen vad gäller deras frågor angående dator, skrivare, mobila enheter och telefoni. Du ger användarstöd via framförallt telefon, ärendehanteringssystem och mail. Största delen av supporten ges via fjärrstyrning men till viss del även via besök i verksamheten.
De inkommande ärendena kommer från kunder med en variation av verksamheter, system och program vilket gör arbetet både omväxlande och utmanande. Du kommer att arbeta med problemanalys och felavhjälpning på datorer, Ipads, skrivare, mobiltelefoner och kringutrustning.
En annan del är att vara ett stöd till verksamheterna inför IT relaterade inköp såsom vid beställning av datorer, mobiltelefoner och kringutrustning.


KVALIFIKATIONER
Vi söker dig med stort driv och ett brinnande intresse för alltid ge den bästa supporten till användaren.

Vi söker dig som är lugn, uppmärksam och tillmötesgående i sitt bemötande. Du har ett intresse, vilja och förmåga att hjälpa andra och anstränger dig för att leverera lösningar. Du är noggrann och väl medveten om mål och kvalitetsstandard. Vidare ser vi att du har lätt för att anpassa dig till ändrade omständigheter och ser möjligheter i förändringar.
Du planerar, organiserar och prioriterar ditt arbete på ett effektivt sätt.

Du som söker skall ha en YH utbildning inom IT-Support eller erfarenheter som arbetsgivaren bedömer som likvärdiga.

• Du har god teknisk kompetens om Microsoft Windowsmiljö, Ms365, datorer och kringutrustning, mötes/videotjänster, mobiltelefoner och plattor både Android och Apple produkter.
• Du har erfarenhet av att arbete med användare och datorhantering i Active Directory samt mobiltelefoner och plattor, både Android och Apple produkter.
• Du har erfarenhet av att har arbetet i ett ärendehanteringssystem.
• Du har ett mycket stort allmänt intresse för IT och har förmåga och vilja att lära dig mer om olika IT-system.
• Du dokumenterar lösningar och ser systemdokumentation som en självklarhet.
• Du trivs med arbetet att skriva manualer och andra instruktioner.
• Du är social, utåtriktad och kommunikativ och samarbetar gärna med dina kollegor.

Det är ett krav att du ska kunna prata och skriva flytande svenska.

B-kört krävs för tjänsten.

Vi kommer att lägga en stort vikt vid personliga egenskaper som vi anser krävs för att man skall fungera bra i denna tjänst.

Välkommen med din ansökan!

Aktuellt CV och ett personligt brev skall bifogas som en fil i ansökan.

ÖVRIGT
För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen i Skurups kommun samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt och inte via e-post eller pappersformat.

Varmt välkommen med din ansökan!

Inför rekryteringsarbetet har Skurups kommun tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.

Kontaktpersoner på detta företaget

Mehdi Khatibi, IT-chef
0411-536390
Fackliga representanter nås via kommunens växel
0411-536000
Mehdi Khatibi, IT-chef

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Skurups kommun, IT enheten
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 13 oktober 2021
  • Ansök senast: 7 november 2021

Besöksadress

St Torgg. 4 Skurup
None

Postadress

Stora Torggatan 4
Skurup, 27480

Liknande jobb


QC support admin

QC support admin

20 december 2024

Technical Support till Micropower

Technical Support till Micropower

20 december 2024

20 december 2024