OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
IT-Centrum bildades den 1 januari 2019 som en gemensam nämnd ansvarig för IT-verksamheten för kommunerna Heby,
Knivsta, Tierp, Älvkarleby och Östhammar.
Nämndens ansvarsområde är inom såväl övergripande strategiska och taktiska frågor som IT-operativa. Nämnden ska
arbeta för att möjliggöra för kommunerna att arbeta i en samverkanskultur för att få mer effektiva lösningar. Dessutom
medverka i de fem kommunernas digitala utvecklingsarbete och stödja verksamhetsinsatser som är IT-relaterade.
IT-Centrum, som ansvarar för all utveckling, installation, drift, support och förvaltning av de fem samverkanskommunernas
gemensamma IT-driftsystem, IT-infrastruktur, arbetsplats- och telefoni-system, är inne i en stark utvecklingsfas där
behovet är stort av flera kompetenta medarbetare. Viktiga egenskaper är förutom hög teknisk kompetens
förändringsbenägenhet, vilja till delaktighet, stort tålamod och kompisanda. Bygget av det framtida IT-Centrum är inte
färdigt så det finns stora möjligheter att vara med och påverka utifrån de ramar som ytterst kommunernas ledningsgrupper
ger oss. I vår organisation ser vi det som självklart att du vill utvecklas och hos oss finns förutsättningarna.
Läs gärna mer om de fem kommunerna, och deras olika verksamheter, på respektive kommuns hemsida.
ARBETSUPPGIFTER
Som supporttekniker hos IT-Centrum varierar dina arbetsuppgifter från enklare ärenden till mer komplexa och tidskrävande uppgifter. Du arbetar med att lösa IT relaterade problem som uppstår hos användarna men även hantering av beställningar förekommer. Användarna kontaktar oss primärt via vår helpdesk telefon eller via formulär på vår hemsida. Vi möter även användarna direkt på våra kontor vid bokade besök samt att vi åker ut på plats hos användarna vid behov.
Den här tjänsten har placeringsort Tierp men resor kan förekomma till de övriga kommunerna.
En vanlig dag på jobbet innefattar att som en del av vårt supportteam:
• Hantera ärenden i telefon, ärendehanteringssystem och vid besök
• Felsöka via remoteverktyg
• Analysera och kategorisera inkomna ärenden
• Prioritera och eskalera ärenden enligt uppsatta rutiner och processer
• Följa upp och återkoppla i pågående ärenden
• Åka ut på plats hos användarna för att felsöka och avhjälpa fel.
KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har 1-3 års erfarenhet av rollen som supporttekniker.
Du är kommunikativ och kan framföra lösningar på ett pedagogiskt och tålmodigt sätt.
För att lyckas i den här rollen tror vi att du:
• Har goda kunskaper i Windows 10
• Har arbetat i Active Directory
• Har arbetat med Exchange
• Är kommunikativ, pedagogisk och tålmodig
• Är engagerad, flexibel och serviceinriktad
• Gillar problemlösning och är lösningsinriktad
• Har en bra förmåga att prioritera och arbeta med flera aktiva ärenden.
• För dig väl i både tal och skrift på svenska.
• Har B-körkort
Meriterande är om:
• du har arbetat med IT support inom offentlig sektor
ÖVRIGT
Vi har kontor på huvudorterna i samtliga medlemskommuner samt goda möjligheter till arbete på distans via satelitkontor i Uppsala och Gävle samt vid arbete hemifrån.
Vi tillämpar flextid.
Vi eftersträvar mångfald där våra medarbetares bakgrund, erfarenheter, kunskaper och personlighet berikar kommunen.
Vi undanber oss erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp.