OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Tjänstebeskrivning & erbjudande
Är du en person med stort kundfokus som motiveras av att hjälpa kunder i deras arbetsvardag? Tycker du om att arbeta med teknisk problemlösning i en roll med stor omväxling? Då kan du vara den vi söker!
ERBJUDANDE OCH TJÄNSTEBESKRIVNING
Som supporttekniker innebär varje dag en utmaning där dina främsta arbetsuppgifter är att svara på kundernas tekniska frågor och problem. Du kommer att ge förstklassig support till företagets kunder primärt via mail och telefon, men även ute på fält, hos kunderna, där du ger direkt support och installation samt utbildning av produkten.
Du erbjuds en omväxlande roll i ett sammansvetsat och kompetent team som präglas av samarbete och öppenhet. Här får du komma in i en organisation som där du ges utrymme att arbeta flexibelt och lösningsorienterat samtidigt som du har en bidragande position i företagets utveckling.
I rollen kommer du till exempel att:
• Arbeta proaktivt med support via mail och telefon
• Installera produkter hos slutkund
• Hålla utbildningar med kunder och partners ute på fältet eller via fjärr
Personprofil
Vi söker efter dig som har stark vilja att lära, är nyfiken och arbetar självständigt med att ta reda på information för att ge kunden kvalificerad support. Vi tror att du som person är en ansvarstagande lagspelare som har lätt för att kommunicera, är pedagogisk och har god social förmåga. Därmed kan du styra dina samtal mellan olika kunder och samarbetspartners beroende på hur deras utmaningar och behov skiljer sig åt.
För att lyckas i rollen som supporttekniker krävs vidare:
• Du har teknisk bakgrund och minst 1 års erfarenhet från supporttjänster och databashantering
• Du har goda kunskaper i svenska och engelska i tal och skrift
• Körkort
Vi värderar dina egenskaper högt och ser gärna att du har en bakgrund inom idrotts- eller föreningslivet. Berätta vilken aktivitet du utövat, på vilket sätt det har format dig som person samt hur du tror att detta påverkar dig i en roll som supporttekniker. Vidare söker vi dig som ställer dig bakom PerformIQs värdegrund och värdesätter en jämn ålders- och könsfördelning såväl som etnisk samt kulturell mångfald.
Övrigt
Start: Omgående/enligt överenskommelse
Omfattning: Heltid
Arbetstid: 8–17
Plats: Karlstad
Företagspresentation
Om PerformIQ
PerformIQ – rekrytering av personal med egenskaper från idrott/föreningsliv, är vår samarbetspartner och vi hänvisar eventuella frågor om tjänsten till Camilla Aurell på 073-353 75 41. Skicka in din ansökan redan idag då intervjuer sker löpande. Tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdagen.
Välkommen med din ansökan!
Kontaktpersoner på detta företaget
Sara Lindmark
Sara Lindmark
0733-537521
Erica Owen
Caroline Gustafsson
Alexandra Berg
Sara Lindmark
Alva Grell
Mattias Söderberg
Petra Davidsson
Mattias Söderberg