OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Om företaget
Vår kund är en av Sveriges ledande leverantörer av installation och service av rörtekniska lösningar. Den senaste tiden har de expanderat och gjort nyförvärv och de har en fortsätt spännande resa framöver. Vår kund har i denna rekryteringsprocess valt att vara anonym och mer information ges vid intervjutillfälle.
Din roll
Som supporttekniker tillhör du IT-avdelningen som består av två kollegor. Ni har olika ansvarsområden men finns där för varandra vid frågor och du rapporterar direkt till företagets IT-chef.
Rollen som supporttekniker är varierad och det finns från start en tydlig plan vad gäller vidareutveckling och ytterligare ansvarsområden. Du kommer till en början att hantera daglig support som kan innebära allt från felsökning vid nätverksproblem och lättare dataproblem främst kopplat till program i Office 365. Det kan även handla om att Teams inte fungerar till att ett tangentbord krånglar. Du jobbar i ett system där samtliga ärenden loggas och även följs upp. De flesta ärenden hanteras främst via TeamViewer. Successivt kommer du att få ytterligare arbetsuppgifter kopplat till drift och programvara. Du uppdaterar då programvara, tar hand om skötsel av servrar och jobbar med säkerhetsfrågor (patchning). På sikt är tanken att du kommer att få ett specifikt ansvarsområde baserat på intresse men också kunskap.
De program som du främst jobbar i är Office 365 och samtliga program som ingår i paketet som Mailkonton, Adkonton och Teams. Du jobbar även i TeamViewer vid felsökning och fjärrstyrning. Resor kan förekomma i tjänsten.
Övrig information:
Placeringsort: Norrköping
Omfattning: Heltid
Arbetstider: 07:00 - 16:00
Din profil
Vi söker dig som har en teknisk gymnasieutbildning och ett stort tekniskt intresse. Du kan ha läst informationsteknik, nätverk eller en mer renodlad datainriktning och nu vara redo att ta steget ut på arbetsmarknaden i en spännande roll som erbjuder både variation och utveckling. Vi ser gärna att du känner dig bekväm och hemma i Office 365 och hela deras programutbud och har du tidigare använt dig av Teamviewer eller andra liknande program är detta meriterande. Har du tidigare arbetslivserfarenhet av liknande roller där du har jobbat med teknisk support alternativt kundtjänst är detta också meriterande. Krav för tjänsten är att du kan både prata och skriva på svenska och engelska obehindrat samt att du har körkort.
Som person tror vi att du som söker är kommunikativ och öppen. Du uppskattar ordning och reda, hittar lätt en tydlig struktur bland dina arbetsuppgifter och kan arbeta metodiskt. Vidare är du lugn och optimistisk men även samarbetsvillig då du kommer att ha daglig kontakt både med kollegor och kunder vilket också kräver att du är lösningsorienterad.
Om Clevry
I över 30 år har Clevry legat i framkant för ett mer soft skills-drivet arbetsliv inom talent acquisition, assessment och advisory. Vi finns globalt med kunder, konsulter och kandidater från Nordamerika till Singapore med huvudkontor i Brighton, Stockholm och Helsingfors. Våra 150 soft skills-certifierade rekryterare, affärspsykologer och experter finns alltid till er tjänst.
Rekryteringsprocessen
Vi på Clevry ser att soft skills är minst lika viktiga som hard skills. I denna rekrytering kommer du därför, när du har ansökt, via mail få en länk till ett självskattningstest. Det tar cirka 20 minuter att genomföra testet, därefter kommer du få en feedback-rapport mailad till dig som belyser dina soft skills. Vid en eventuell intervju med Clevry kommer svaren gås igenom mer ingående.
Håll utkik i din inbox! Där finner du länk till frågeformuläret.
Vi tillämpar löpande urval och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum. Har du några frågor om tjänsten eller processen, vänligen kontakta ansvarig konsultchef. Varmt välkommen med din ansökan redan idag!
Följ oss gärna på LinkedIn Clevry Sweden (https://www.linkedin.com/company/clevry-se/)