OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Nu har du chansen att ta ytterligare ett steg uppåt i karriären. För kunds räkning söker vi en lösningsorienterad supporttekniker.
Funktionsbeskrivning
Gruppen jobbar som en 1:a och 2:a linjens support mot vår kunds företagskunder med datanät- & SIP-telefoni tjänster. Arbetet innebär direkt kundkontakt vid felanmälan och support men även mycket kontakt med andra avdelningar inom företaget.
Du kommer att ha direktkontakt med kunds företagskunder. Tjänsten omfattar följande:
- Felsökning, kontroll och analys av inkomna ärenden.
- Återrapportering av lösningar mot slutkund.
- Tätt samarbete med kunds teknik- och säljorganisationer.
Denna tjänst innebär att du blir anställd av PEAK utifrån en individuell lönesättning, men jobbar på plats ute hos kunden.
Personliga egenskaper
Vi söker dig som tycker om kundkontakter och problemlösning. Du skall vara tekniskt intresserad och ha mycket god datorvana. Som person är du social och driven och villig att lära mycket på kort tid. Du skall vara ambitiös och metodisk och ha ett genuint intresse för datanät och felavhjälpning.
Erfarenhet
Vi ser gärna att du har erfarenhet av att jobba mot kund, gärna från helpdesk eller support.
Du bör även sedan tidigare ha:
- Goda nätverkskunskaper, även felsökning av detta.
- Cisco kompetens
- Erfarenhet av routing.
- Felsökning efter OSI-modellen
Vi kan erbjuda
På PEAK får du de verktyg du behöver för att nå dina mål. Vi erbjuder alla våra konsulter kvalificerade utbildningar och certifieringar inom den senaste tekniken. Vi tycker nämligen att våra medarbetare hela tiden ska fortsätta att utvecklas. Därför erbjuder vi dig möjligheten att lägga upp en individuell utbildningsplan, där vi bekostar såväl studiematerial som själva certifieringarna. Under din utveckling kommer vi matcha din kompetens mot rätt uppdrag i takt med att du avancerar.
Vi med många tycker att vi är Sveriges skönaste bemanningsföretag och vi arbetar aktivt med att utveckla såväl vår interna gemenskap som våra externa nätverk. Därför genomför vi regelbundet spännande aktiviteter där du som konsult får möjlighet att träffa och umgås med dina kollegor under roliga och avslappnande former.
Vi är alltid intresserade av att få kontakt med positiva och engagerade IT-filurer, så skicka in din ansökan redan idag! Vi behandlar alla ansökningar löpande och tar gärna emot dig på en intervju om din ansökan passar något av våra uppdrag.
Har du några frågor kring tjänsten? Kontakta Sara Johansen på tfn: 08-50122102.
För att söka tjänsten, gå in på http://intern.peak-bemanning.se/hjem/Sokjobb/JobDetails/tabid/50/language/sv-SE/Default.aspx?CommissionId=2229&SkillId=0&LocationId=0
PEAK är ett bemanningsföretag med över 230 konsulter anställda i Stockholm, Göteborg och Malmö. Vi specialiserar oss på bemanning, rekrytering och förmedling av tjänster inom IT, ekonomi och administration. Som konsult hos oss har du möjlighet att ständigt bygga vidare på din karriär; plugga till certifikat som är giltiga över hela världen, skaffa dig erfarenheter genom intressanta kunduppdrag och arbeta med utmanande projekt. PEAK är ett ekonomiskt oberoende, privatägt företag. Vi följer gällande kollektivavtal från Unionen och är självklart ett auktoriserat bemanningsföretag.
OBS! Nu kan du kostnadsfritt ladda ner tusentals e-böcker när du registrerat dig som sökande på vår hemsida. Där finns böcker inom allt från t ex IT, ekonomi, personlig utveckling, karriärstips till hur man skriver ett bra CV.
Kontaktpersoner på detta företaget
Konsultchef Alexander Adolfsson
0721-775229
Rekryterare Sanna Dorielle
08-50122107
073-3571793
Rekryterare Mikael Wikström
0733-571798
Konsultchef Sara Dahlström
0768-696495
Konsultchef Sara Johansen
08-50122102
Konsultchef Johanna Valtersson
0734-159366
Konsultchef Stefan Cumtell
0733571791
Regionchef Josefine Övegard
0733-571795
Konsultchef Per Nobäck
0734-159360
Konsultchef Emilie Englund
031-7578001