OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Arbetsbeskrivning
Är du i början av din karriär och brinner för teknik och IT? Tycker du om att ha kontakt med människor och lösa tekniska problem? Vi söker en serviceminded och social supporttekniker till ett av världens största bolag.
Vi söker dig som är i början av din karriär och som har gått IT-gymnasiet, har genomfört en eftergymnasial IT-utbildning och/eller har erfarenhet av arbete inom användarsupport. Du har ett passionerat intresse för IT och service, och du tycker att det verkar spännande att erbjuda världsklass teknisk support till användarna!
I rollen som supporttekniker är du företagets ansikte utåt och har mycket kontakt med verksamhetens användare. Vi söker därför personer som kan hjälpa kunden rent tekniskt, men som också kan få kunden att känna sig väl bemött. Du kommer arbeta med att ta emot inkommande samtal/chatt/mejl där du löser kundens problem genom vägledning eller fjärrstyrning.
Ansvarsområden
Som Supporttekniker kommer du ingå i ett stort Service Desk-team som främst kommer att lösa inkommande ärenden via telefon/chatt/mejl, genom vägledning eller fjärrstyrning. Du är ansiktet utåt och har mycket kontakt med användarna. Om ärendet blir för omfattande lämnar du över till 2nd line som tar över ärendet. Du kommer att sitta i fräscha lokaler i centrala Helsingborg med stora utvecklingsmöjligheter både internt hos oss på Randstad Technologies som hos vår kund.
Kvalifikationer
Kunskaper inom Windows & Officepaketet
Allmän kännedom kring PC/skrivare/tillbehör
Du behärskar svenska & engelska obehindrat i tal och skrift
Ett stort plus om du har erfarenhet av följande områden
Erfarenhet av kundtjanst/support
Erfarenhet inom Active Directory/Citrix/Office 365
Vi letar efter dig som har ett starkt kundfokus som gillar att ge professionell service anpassad efter kunders specifika behov. Du är lättlärd och kan snabbt sätta dig in i nya system och nya tekniker. Som person är du lugn och kan arbeta metodisk i en miljö med högt tempo, där du kan hantera flera ärenden och processer parallellt. Du är även en ansvarsfull lagspelare som arbetar mot uppsatta mål.
Ansökan
Låter det intressant? Vänta inte med att skicka in din ansökan via vår hemsida då urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan tillsättas innan annonsen har löpt ut. För mer information, kontakta ansvarig Konsultchef: Andreas Kanter på andreas.kanter@randstad.se
Välkommen med din ansökan!
Om företaget
Hos Randstad Technologies blir du del av vår kompetenta IT-konsultstyrka där vi arbetar med intressanta och attraktiva bolag i olika branscher, vilket gör konsultrollen utvecklande och stimulerande. Du får en dedikerad konsultchef som arbetar för att ge dig bästa möjliga förutsättningar att lyckas i konsultrollen, som följer upp hur du har det ute hos kund och coachar dig i din utveckling.
Konsultrollen och omväxling i all ära, men din trygghet är förstås också viktig. Självklart har vi kollektivavtal, pension och försäkringar. Dessutom har du så klart förmåner som friskvårdsbidrag, företagshälsovård och rabatt på träningskort. Som konsult har du även möjlighet till nätbaserade utbildningar samt föreläsningar och konsultträffar. Allt för att du ska få möjlighet att kompetensutvecklas och trivas i din roll som konsult!
Vår mission är att med din karriär i fokus hjälpa dig att uppnå din fulla potential!
Kontaktpersoner på detta företaget
Daniella Petersen
Cecilia Mannheimer
Emelie Özgun
Pontus Adolfsson
Konsultchef Katja Löfström
Maria Johansson
Maria Öhlander
072-9889604
Jonna Blom
Emelie Özgun
0729889603
Konsultchef Camilo Garcia Sanchez
0729889044