Supporttekniker

Arbetsbeskrivning

Vi söker människor som brinner för IT, kunden och för varandra! Människor som har ett driv framåt och som är peppade på att utvecklas tillsammans med oss. Är du en av dem och dessutom vill vara med och fortsätta leverera mycket hög kundnöjdhet i vårt kundcenter, då är du kanske vår nästa supporttekniker.

Om rollen

Bredband-Support är en härlig grupp av tekniker som tillsammans ansvarar för incidenter, felsökning och tjänsteförfrågningar mot våra kunder. Gruppens huvudsakliga uppgift är ge ypperlig kundservice genom att ta hand om inkommande ärenden, genomföra felsökningar och ge information om våra tjänster till våra kunder.

Vår kundsupport ligger i direkt anslutning till våra butiker i Sjöbo och Ystad där vi bedriver försäljning av varor och tjänster till både privatpersoner och företag. Tjänsterna består mestadels av Internet, TV och IP-telefoni. Varuutbudet är brett, allt från IT, mobiltelefoner till kontorsvaror.

Som supporttekniker tar du emot och hanterar ärenden som inkommer via primärt telefon, mail, chat och via vårt ärendehanteringssystem. Du ger också fysisk support till våra kunder i våra butiker. De dagliga uppgifterna är av varierande karaktär och svårighetsgrad, där du jobbar direkt emot våra slutkunder.

Då du arbetar nära vår butikspersonal finns det då och då behov av att stötta upp med försäljningsarbete i våra butiker.

Beskrivning av dig Vi söker dig som verkligen gillar mötet med kunden och är en fena på att hitta lösningar och vända en kund som har ett problem till att lämna oss med ett leende på sina läppar. Du är social och professionell och har lätt för att kommunicera med både kunder och kollegor. Samtidigt har du en god teknisk kunskap och har gärna arbetat i en teknisk supportfunktion tidigare. Du har lätt för att lära dig nya saker, är nyfiken och har en inställning att ständigt hitta möjligheter och lösningar

Utbildning/erfarenhet:

- Minst gymnasieutbildning, gärna med teknisk inriktning
- Behärskar svenska i både tal och skrift
- Gärna erfarenhet av att ha arbetat i en teknisk support eller med försäljning av tekniska produkter
- Körkort


Omfattning: 100%

Anställningsform: Tillsvidare

Placeringsort: Ystad

Om Teleservice

Teleservice är ett expansivt it-företag som driver digitaliseringen framåt. Våra affärsområden - it, fiberutbyggnad och bredband implementerar dagligen ny modern teknik till privat- och företagskunder. Vi har tagit fram lösningar efter våra kunders behov sedan starten 1973. Alltid med fokus på ständig utveckling och exemplarisk service. Idag är vi över 150 grymma Teleservare med kontor i Sjöbo, Ystad och Malmö.

Vi erbjuder dig

En härlig arbetsplats med kompetenta, engagerade och supertrevliga kollegor

Ett nära och lyhört ledarskap

Goda utvecklingsmöjligheter i ett företag med en målsättning att växa och hela tiden bli bättre på det vi gör. Vi jobbar strukturerat och aktivt med mål- och individbaserad kompetensutveckling för alla roller.

Ett attraktivt förmånspaket

Tror du att du är vår nya kollega?

Ansök då gärna redan idag, dock senast den 31 mars. Vi tillämpar löpande urval och intervjuer och tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdatum. Har du frågor om tjänsten är du varmt välkommen att kontakta ansvarig chef för vår Bredbandsupport Stefan Setterlund stefan.setterlund@teleservice.net

Kontaktpersoner på detta företaget

Fredrik Carlsson
0416-585138

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Teleservice Skåne
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 10 mars 2022
  • Ansök senast: 27 augusti 2022

Besöksadress

Västergatan 14, Sjöbo
None

Postadress

Västergatan 14
Sjöbo, 27523

Liknande jobb


Internal IT

Internal IT

29 november 2024

IT-Servicedesk/support tekniker

IT-Servicedesk/support tekniker

29 november 2024

29 november 2024