OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Supporttekniker
Titel: Supporttekniker | Ort: Borås | Omfattning: Heltid | Start: Mars eller enligt överenskommelse
Har du, liksom vi, stora mängder energi, en ständig strävan mot att förenkla våra företagskunders vardag och evig vilja att lära dig mer? Besitter du erfarenhet av att ge teknisk support och söker en vardag med stor variation? Kännetecknas du av en positiv attityd och god känsla för service? Då har vi en spännande, utmanande och givande roll för dig.
Om tjänsten
Som Supporttekniker hos Macforum arbetar du med att ge support till våra företagskunder i huvudsak i Apple-miljö men också inom övrig IT. Arbetet kommer att ske via våra olika kommunikationskanaler samt fjärrstyrning. Dokumentation och uppbyggande av kunskapsbas ingår också i uppgifterna.
I praktiken innebär detta att du tillsammans med dina kollegor ständigt arbetar med att förenkla våra kunders vardag. Macforum arbetar mot vår mission ”Lev ett enkelt liv” och detta vill vi ska genomsyra samtliga affärer och allt vi gör. Har du rätt engagemang och driv finns det utvecklingsmöjligheter inom företaget.
Våra arbetstider varierar, då vi anpassar dessa efter våra kunders behov. Därmed innebär rollen som Supporttekniker arbete under dagtid, kvällstid och i viss mån helgarbete.
Vem är du?
Du är en serviceinriktad, positiv och omhändertagande person som älskar att samarbeta med andra. Du kan hantera olika typer av människor och har en analytisk förmåga att hitta lösningar på tekniska problem samt att förmedla dessa på ett pedagogiskt sätt. Som person är du snabblärd, kundfokuserad och har breda kunskaper inom IT. Du är självmotiverad och har en förmåga att ta egna initiativ i en händelserik miljö.
För att axla rollen ser vi att du:
- Alltid vill bli bättre på det du gör.
- Har vana av att arbeta på ett strukturerat sätt.
- Besitter goda kunskaper i MacOS, iOS och iPadOS.
- Har goda kunskaper inom Office365.
Meriterande är även att du har kunskaper inom flera molntjänst-lösningar, Adobe, nätverk, enhetshantering, samt erfarenhet från telefonibranschen.
Du har en god kunskap i det svenska och engelska språket både gällande tal och skrift.
Detta kan vi ge dig
Vi är ca 100 anställda, män och kvinnor i alla åldrar som pratar många olika språk och kommer från vitt skilda bakgrunder, vilket vi ser som en viktig styrka för hela bolaget. Vi kollegor och chefer har höga förväntningar på varandra men delar också insikten om att man behöver få göra fel för att våga testa nya arbetssätt och kunna lära sig att göra rätt. Macforum är ett företag med tydliga värderingar, där kundengagemang, medarbetarengagemang och samhällsansvar är självklara kärnvärden, med lika stor vikt som att företaget ska vara lönsamt. Hos oss finns det alltid utrymme för att utvecklas, ta egna initiativ och påverka både sitt eget jobb och verksamheten.
Macforum är en Apple Premium Reseller (APR) och finns på fem platser runt om i Västsverige med auktoriserade servicecenter, butiksrådgivare, företagsrådgivare, konsulter, kundtjänst och E-handel. Vårt huvudkontor ligger i Göteborg. Som företag är vi delaktiga i det lokala idrotts- och kulturlivet på de platser där vi finns. Macforum har nolltolernas mot all typ av diskriminering, mobbing, kränkande särbehandling, rasism och trakasserier. Kollektivavtal är en självklarhet på Macforum.
Om tjänsten och ansökan
Tjänsten är tillsvidare på 100 % av heltid och utgår från vårt kontor på Göteborgsvägen 19 i Borås. Vi tillämpar provanställning. Vi erbjuder dig att arbeta i ett marknadsledande bolag vars tjänster ligger i tiden. I rollen som supporttekniker hos oss på Macforum kommer du ges möjlighet att vara med på en fantastisk resa i ett bolag som är i ständig rörelse. Urvalet sker löpande så vänta inte med att söka! Ansökan görs via formuläret och sista dag för ansökan är 31:e mars.
Har du frågor om tjänsten, kontakta Supportchef Tim Jauk.
Vill du vara med? Varmt välkommen med din ansökan!