OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Lunds universitet grundades 1666 och har under flera år rankats omkring de 100 bästa universiteten i världen. Här finns 47 700 studenter och 7 500 medarbetare i Lund, Helsingborg och Malmö. Vi förenas i vår strävan att förstå, förklara och förbättra vår värld och människors villkor.
LDC är Lunds universitets gemensamma IT-funktion och vi har ansvar för de flesta delar av den gemensamma IT-infrastrukturen och IT-systemen inom universitetet. LDC utför även drift och deltar i förvaltning av system för ett 10-tal andra högskolor i södra och västra Sverige. Vi tillhandahåller IT-tjänster inom områdena nätaccess, LU-konto, e-post, datorarbetsplats, telefoni, serverdrift, projektledning, systemimplementation, systemutveckling och drift/förvaltning av ett stort antal applikationer.
Kravprofil
Vi söker dig som har arbetat i Servicedesk i några år, antingen med first- eller second line support.
Vi ser att du har en bred grundläggande teknisk kunskap och erfarenhet av att lösa inkommande ärenden på ett självständigt sätt. Du kommer att arbeta i grupp vilket ställer höga krav på flexibilitet och samarbetsförmåga
Kvalifikationer
Erfarenhet av Windows OS, Mac OS, CA ServiceDesk Manager, Casper Remote och Officepaketet. Som person är du social, serviceinriktad och tycker om att hjälpa kunder och/eller medarbetare på ett pedagogiskt sätt. Goda kunskaper i engelska är ett krav, såväl i tal som i skrift.
Kunskap om Lunds universitet, ITIL och ServiceNow är meriterande.
Universitetet tillämpar individuell lönesättning. Ange gärna löneanspråk i din ansökan.
Lunds universitet eftersträvar en jämn könsfördelning och ser mångfald som en styrka. Vi välkomnar alla sökande.
Kontaktpersoner på detta företaget
Tayyebeh Larijani
+46462226303
Mikael Ivarsson
+46462221337
Tayyebeh Larijani
046-222 63 03
Tayyebeh Larijani
046-2226303