Supporttekniker

Supporttekniker

Arbetsbeskrivning

Xensam är ett ungt och hungrigt entreprenörsdrivet mjukvaruföretag som utvecklar nästa generations programvara för Software Asset Management. Vi har kunder över hela världen och har huvudkontoret i Solna. Företaget genomsyras av vår värdegrund, som fokuserar på innovation, ambition, lagspel och jämlikhet.

Varför jobba på Xensam?
Möjlighet att jobba med en innovativ produkt och de senaste teknologierna.
En härlig grupp som drivs av ambition likväl som att ha kul tillsammans.
Vara med att forma och bli del av ett företag i kraftig expansion.
Stor möjlighet att kunna påverka både din egen karriärutveckling samt bolagets utveckling och utformning.
Frihet under ansvar, både gällande hur du utformar din arbetsdag och vilka verktyg du ska använda.
Vi bryr oss om vad du levererar, inte hur många timmar du jobbar, eller när du gör det.
En generös arbetskultur med fri tillgång till dryckeskyl, snacks mm.
Tjänstepension, försäkringar, friskvårdsbidrag.
Gemensam resa varje år vid uppnått budgetmål.



Xensam är, och kommer alltid att vara, ett innovationsbolag. Vi anställer människor med en bred uppsättning tekniska färdigheter som är redo att lösa några av branschens största utmaningar. Men framförallt anställer vi Dig som människa. Vi anser att det är oerhört mycket viktigare att bygga ett team med rätt personer, över rätt kompetens. För har man rätt personer med rätt förutsättningar, kommer de lära sig det de behöver kunna.
Vår värdegrund driver oss, och därför vill vi att Du som kandidat först av allt läser följande fyra citat och funderar på hur de träffar dig:


1. “It is a miracle that curiosity survives formal education.” – Albert Einstein
2. "Hard work beats talent, when talent doesn't work hard." – Tim Notke
3. “It is amazing what you can accomplish if you do not care who gets the credit.” – Harry S Truman
4. “Equality implies individuality.” – Trey Anastasio


Ansvarsområden:
· Arbeta med Xensams tekniska kundsupport. Våra kunder är allt från företag med tio anställda till de största organisationerna i världen.
· Stötta med testning (QA) av våra tekniska lösningar.


Önskad kompetens:
Serviceinriktad problemlösare.
Vilja och intresse av att lära sig nya saker.
God grundläggande teknisk kompetens.
Goda "Google-skills".
Erfarenheter från att ha jobbat i Windows-/Mac-/Linux-miljöer.
Erfarenhet från tekniska supportjobb (mjukvara).



Extra plus om du har:
Jobbat med SaaS-mjukvara.
Har erfarenhet av Software Asset Management.



Öppen för alla
Vi fokuserar på din kompetens, inte dina övriga förutsättningar. Vi är öppna för att anpassa rollen eller arbetsplatsen efter dina behov.

Kontaktpersoner på detta företaget

Camilla Tjörnemo
0703484859
VD Axel Alm
08-7612626
Moa Johansson
ansokan@misa.se
Försäljningschef Anders Jansson
040-358300
VD Peter Carlsson
040-358300
Personalchef Henrik Lundback
225-35802
Affärsrörelsechef Jonas Nyberg
0225-35813
Produktionsledare Tommie Andersson
070 255 21 73
Enhetschef Lina Werning

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Huvudkontoret Stockholm
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 6 maj 2022
  • Ansök senast: 5 juni 2022

Besöksadress

Regeringsgatan 25
Stockholm

Postadress

Regeringsgatan 25
Stockholm, 11153

Liknande jobb


QC support admin

QC support admin

20 december 2024

Technical Support till Micropower

Technical Support till Micropower

20 december 2024

20 december 2024