OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
PayEx Group är en familjeägd koncern med cirka femhundra medarbetare i fyra länder. Sedan starten 1972 har vi drivit utvecklingen inom vår bransch och är idag nordens främsta experter på betalningar. Vi har en heltäckande och svåröverträffad kompetens inom alla former av betallösningar för e-handel, mobila plattformar och för fysisk handel. Vi hjälper dagligen våra kunder med alla typer av tjänster inom rating och billing, faktura och reskontrahantering, inkasso och kredithantering.
PayEx söker en ny supporttekniker som har ett stort tekniskt intresse och som kan hålla många ärenden i luften samtidigt.
IT-Operations ansvarar för att PayEx IT-infrastruktur fungerar optimalt 24/7. Supportteknikerna ansvarar för att företagets arbetsstationer fungerar optimalt. Vi jobbar proaktivt med stort tekniskt intresse och servicekänsla.
Arbetsuppgifter
* Vara ”first line support” och hjälpa våra medarbetare med sina problem via telefon.
* Dokumentera ärenden och lösningar så att vi på PayEx kan publicera en FAQ på intranätet. Detta leder till att vi får igång hjälp till självhjälp, allt för att öka servicenivån.
* Kunna prioritera ärenden som kommer in och delegera vidare ärenden till annan personal inom teamet när man inte kan lösa ärendet själv.
* Följa upp pågående ärenden så att inget faller mellan stolarna eller blir liggande.
* Kontinuerligt se över de rutiner som finns.
* Skriva avvikelserapporter när det brister i rutinerna.
Din kompetens
* Du är ”serviceminded” och har förmåga att bemöta människor via telefon och mail på ett professionellt sätt.
* Erfarenhet och kompentens kring hantering av virtuella maskiner är meriterande.
* Hantering av både hårdvara och mjukvara i en Windows servermiljö.
* Allmän datorkunskap (Windows, Office, nätverk, behörigheter).
* Fysiska nätverkskopplingar och patchningar för både dator och telefoni.
* Goda kunskaper inom dokumentation och svenska/engelska språket.
* God problemlösningsförmåga, kunna se lösningar istället för problem.
* Vilja att lära sig mycket på kort tid.
* Vilja dela med sig av sina egna kunskaper till andra.
Stor vikt läggs vid personlig lämplighet.
Ansökan
Tjänsten, som är heltid, kommer att tillsättas enligt överenskommelse. Ansökningarna behandlas löpande men sista ansökningsdag är 150430.
Du som ser möjligheterna och trivs i ett företag med entreprenörsanda är välkommen med din ansökan, som vi behandlar konfidentiellt.Du kommer att arbeta i en stimulerande och omväxlande miljö på en välmående arbetsplats med många spännande och utvecklande möjligheter.
Om du har några frågor är du välkommen att kontakta Ola Bröms, Team Manager IT-Operations, tfn: 0498 – 20 29 53.
Facklig företrädare för Unionen är Katarina Rosdahl, tfn: 0498 - 20 23 23.
Vi har gjort vårt mediaval för rekrytering och undanber oss därför kontakt med annonssäljare eller säljare av andra rekryteringstjänster.
Kontaktpersoner på detta företaget
Mikael Lavér
+46 498-201505
Maria Eliadis
+46 498-202901
Ola Edman
+46 498-20 97 71
Sara Wemnell
+46 72-570 99 67
Dan Rådström
+46 498-20 21 52
Lars Hansson
+46 498-20 23 87
Maria Winarve
+46 498 20 23 02
Mattias Stenström
+46 498209730, +46 702873099
Unionens företrädare Katarina Rosdahl
+46 498-202323
Ola Bröms
+46 498-20 29 53