Supporttekniker

Supporttekniker

Arbetsbeskrivning

Utmanande arbetsuppgifter

Dina huvudsakliga arbetsuppgifter är att ge Xenits kunder bästa möjliga service genom first och second line-support över mail och telefon samt att underlätta felsökning för Xenits specialister. Som supporttekniker bistår du även dina kollegor i Servicedesk genom upplärning och stöd. Vi söker drivna och engagerade personer som vill utvecklas i snabb takt!

Arbetsuppgifter du gör dagligen är bland annat felsökning, delegering av ärenden, övervakning, support, installation, tekniska utredningar, ärendehantering, fjärrstyrning, kunddialoger, dokumentation och rådgivning.

Arbetsplatsen för dig som vill bli bäst på det du gör!

Vill du ha kollegor som inspirerar dig och som är bäst på sina respektive specialistområden? Hos oss får du möjlighet hänga med på de nya lösningarna, utvecklas och arbeta med det du vill bli bäst inom. Varje ny medarbetare på Xenit tar del av vårt karriärprogram där två veckors introduktion ingår. Tillsammans tar vi även fram en individuell karriärplan med styrkort.

Vem är du?

Vi söker dig som har ett stort intresse och passion för IT. Du är lättlärd och älskar att ta till dig den senaste tekniken. Du har ett personligt driv och engagemang och vill alltid lära dig mer och utvecklas.

Vi hoppas även att du:

- Har stor passion för teknik
- Är serviceinriktad och har hög social kompetens
- Kommunicerar klart, tydligt och strukturerat
- Är ansvarstagande, agerar på eget initiativ, får saker att hända och uppnår resultat med hög kvalité
- Har ett strukturerat och ansvarstagande arbetssätt
- Samarbetar effektivt med andra, delar med dig av kunskap, erfarenhet och information
- Är tävlingsinriktad och vill alltid utvecklas och lära dig mer
- Talar flytande svenska och engelska i tal och skrift.


Meriterande:

- Har utbildning eller arbetslivserfarenhet inom IT.

3 anledningar till varför du ska välja Xenit

- Vi är nästa generations IT-specialister. Med särskilt drivna medarbetare skapas en unik kultur och många av våra specialister är några av Sveriges mest kompetenta inom sitt område.
- Hos oss lönar sig hårt arbete. Vi lägger mycket fokus på att våra specialister ska göra personlig karriär med individuella styrkort, kompetensutveckling och utbildningsmöjligheter. Vi delar med oss internt av våra specialistkunskaper, bara genom att vara på kontoret kan vi lära oss så mycket mer än hos någon annan arbetsgivare.
- Vi har ett stort förmånspaket med bland annat friskvårdsbidrag, sjukvårdsförsäkring, ergonomiska arbetsplatser, rekryteringsbonus, veckovisa medarbetarundersökningar och 0 karensdagar.


Dina framtida kollegor

Hos oss hittar du spinninginstruktörer, parkourutövare, gamers, krålare, konsthistoriker, rugbyspelare, pusselgalningar, filmnördar och mycket mer. Hos oss är du fri att vara den du är, det enda alla har gemensamt är ett otroligt driv och passion för det de gör! Olikheter är fantastiska och vi älskar att umgås och lära oss av varandra! Till exempel har vi:

- Tips & Trix varje fredag där medarbetare delar med sig av sin specialistkunskap
- After Works, årliga konferenser, teambuilding och andra aktiviteter
- Gemensamma träningstillfällen såsom basket, Göteborgsvarvet, yoga och Power Walk
- Omröstningar för bästa förbättringsförslag.


Personligen tycker jag arbetet i Servicedesk är den bästa starten man kan få på sin IT-karriär eller som nystart på sitt nya jobb. Man får verkligen chansen att lära känna hela företaget och möjligheten att kunna bredda sina kunskaper inom alla möjliga områden.” - Anton Svärd - Support Specialist, Servicedesk, Xenit.

Det praktiska:

- Tjänsten är heltid, tillsvidare med 6 månaders provanställning
- Planerat startdatum är 15 augusti
- Intervjuer sker löpande så vänta inte med att skicka in din ansökan!


Har du frågor kring tjänsten eller rekryteringsprocessen är du välkommen att vända dig till Hanna Lindroth.

Branschledande eNPS!

Xenit gör kontinuerliga anonyma medarbetarundersökningar för att mäta medarbetarnas välmående och resultaten är högt över genomsnittet. Den senaste medarbetarundersökningen visar på ett eNPS på 64, att jämföra med genomsnittet 9.

Frågan som ställs är ”Hur troligt är det att du skulle rekommendera Xenit som arbetsplats till en vän eller bekant” på en skala 1-10. De som väljer 0-6 räknas som kritiker, 7-8 passiva och 9-10 räknas som ambassadörer. För att räkna ut ett eNPS subtraheras andelen kritiker med andelen ambassadörer. eNPS är ett index från -100 (varje medarbetare är en kritiker) till 100 (varje medarbetare är en ambassadör).

Kontaktpersoner på detta företaget

Rekryteringsansvarig Amanda Blom

Recruitment & Employer Branding Amanda Blom

Rekrytering Amanda Blom
010 707 35 16
Rekrytering Amanda Blom

Amanda Blom

Rekryteringsansvarig Amanda Blom

Amanda Blom
010-707 35 16

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Xenit AB
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 31 maj 2022
  • Ansök senast: 17 november 2022

Besöksadress

Kaserntorget 7
Göteborg

Postadress

Kaserntorget 7
Göteborg, 41118

Liknande jobb


24 december 2024

23 december 2024

IT-supporttekniker till myndighet i Stockholm

IT-supporttekniker till myndighet i Stockholm

23 december 2024

23 december 2024