OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
LULEÅ + VÄRLDENS FRAMTID + MIDNATTSSOL + SKÄRGÅRD + NÄRHET + KARRIÄR + UNIVERSITETSSTAD + VÄRLDSARV + DRÖMARBETE + TRYGGHET + GRÖN INDUSTRI + LIVSPUSSEL + NATUR + KULTUR + NÖJESLIV + SPÄNNANDE JOBB + SPELA ROLL + DU
Luleå kommun är en av Norrbottens största arbetsgivare med ungefär 7 000 medarbetare. Alla våra 300 yrken har något gemensamt; vi har stor betydelse, vi gör skillnad och vi skapar värde och livskvalitet för kommunens 78 500 invånare. Med andra ord så spelar vi en viktig roll. Varje dag, året om, för Luleå. Vill du också spela roll?
Avdelningen Innovation & Utveckling är en strategisk och operativ resurs organiserad inom Kommunstaben med uppdrag att stötta förvaltningar och kommunala bolag inom bland annat områdena IT, utveckling, digitalisering och innovation. Här brinner medarbetare för att förvalta, utveckla och supportera kommunens IT-miljö.
Vår vision är att Luleå kommun ska uppfattas som en av de bästa kommunerna på att använda ny teknik och IT på ett kostnadseffektivt sätt, där IT är ett strategiskt verktyg för att förverkliga kommunens övergripande vision och framtidsbild.
Tjänsten som Supporttekniker IT är placerad på enheten IT- Drift.
ARBETSUPPGIFTER
Som Supporttekniker ingår du i ett team som arbetar i en av länets största datorarbetsplatser och mest komplexa IT miljö. Teamet har ett tydligt fokus på service och tillsammans hanterar ni dagligen en variation av IT-ärenden inom hela Luleå kommunkoncernen.
Teamet bemannar 1:a och 2:a linjens support med de ärenden som kräver flexibilitet, IT-kunskap och tålamod. Ni hanterar felanmälningar och beställningar. Våra supporttekniker är de tekniker som dagligen har kontakt med våra användare och ger stöd och service via telefon, personliga möten, chatt och direkt i ärendehanteringssystemet.
1:a och 2:a linjens support löser 70-80% av alla inkommande IT-ärenden.
KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har kunskap och ett intresse vad gäller datorer, telefoner och IT- system, både hård- och mjukvara. Du har ett brinnande intresse för service och vill arbeta med IT-Support och dagligen möta människor med olika IT-behov. Du är van med och känner dig trygg med att prata med användare både i telefon, chatt och vid fysiska möten. Som lägst har du gymnasieutbildning, gärna med inriktning mot IT
Vi ser gärna att du har erfarenhet av:
o Kunskap i Microsoft O365
o Arbete i ärende- och kontaktcentersystem
o Kundkontakt via telefon
o Servicearbete
o Vana av att dokumentera på svenska
Som person samarbetar du effektivt med andra och strävar kontinuerligt mot att teamet ska uppnå sina gemensamma mål. Du har ett metodiskt och systematiskt tillvägagångssätt och är handlingskraftig. Du arbetar med kvalitet och service i såväl personliga relationer som i det dagliga arbetet. Du är van att kunna kommunicera och anpassa din kommunikation på ett enkelt och tydligt sätt med andra människor.
Tjänsten är ett vikariat tom 31 mars 2023, med eventuell möjlighet till förlängning.
ÖVRIGT
För dig vill vi skapa de bästa förutsättningarna för ett hållbart arbetsliv. Hos oss är det viktigt att du utvecklas, trivs, mår bra och känner arbetsglädje. Vi erbjuder därför många förmåner som bland annat friskvårdsbidrag, friskvård på arbetstid och eftersom vi värnar om paus i arbetet bjuder vi på kaffe!
Vi strävar efter en jämn könsfördelning och ser mångfald som en styrka, vi välkomnar medarbetare med olika bakgrund och arbetar för att våra arbetsplatser ska vara tillgängliga för alla. Luleå kommun ser heltid som en rättighet och deltid som en möjlighet. Det är meriterande om du har kunskaper i finska, samiska och/eller meänkieli eftersom dessa nationella minoritetsspråk är vanligt i våra verksamheter.
Tips!
Nyfiken på Luleå? flyttatilllulea.se
Följ oss på Luleå kommuns LinkedIn
Nyfiken på jobb? jobbailuleakommun.se