OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Xpeedio söker supporttekniker
Vi söker dig som har en teknikintresse och eventuellt en teknisk bakgrund, är lösningsorienterad och vill ta nästa steg i karriären.
Om Företaget
Xpeedio är ett spännande specialistbolag inom IT-infrastruktur som levererar högklassiga tjänster och resurser, alltid med en hög servicekänsla. Man har hjälpt företag med support, drift och utveckling sedan 2003 och är idag en av de ledande aktörerna. Vi är nu i en expansionsfas.
Om Tjänsten
I rollen som supporttekniker erbjuder du bl.a. remote support via fjärrstyrningsverktyg och därför söker vi dig med god servicekänsla och har lätt för att sätta dig in i kundens behov och lösa problem. Du har för vana att jobba proaktivt, men också förmågan att reaktivt erbjuda support.
Viss support arbete on-site hos våra kunder förekommer.
Vem är du?
Vi tror att du har ett genuint teknikintresse i grunden och att du har minst 1-2 års erfarenhet inom IT-support via en 1st-/2nd- eller 3rd line Support. Du är strukturerad och noggrann i din roll och har en socialt lättsam kommunikativ förmåga där kunderna känner sig trygga i dina händer.
Du behöver ha följande kunskaper för att känna dig trygg i rollen:
· Windows Microsoft 365/Exchange/Azure AD
· Klienthantering (Windows 10/11 samt i vissa fall Mac)
· Active Directory Bonus/Meriterande:
· Client deployment Endpoint management, likt Intune/Autopilot/Kaseya/SCCM
· Felsökning inom Windows, Linux, Mac (nivå 1/3)
· Powershell (nivå 1/3)
Kontaktpersoner på detta företaget
HR-chef Lotta Andersen Sbrzesny
08-5626 7620
070-710 7920